Tanca
Urbanisme Societat 24 de gener de 2020

Comencen els treballs de reparació de la xarxa elèctrica malmesa pel temporal

La companyia Endesa ha iniciat aquesta tarda els treballs per restablir el servei a les zones afectades des de dimarts pel tall de subministrament, principalment Can Rial, Can Comelles, La Plana i Can Vinyals. La dotació d'operaris per a la reparació així com la diversitat de punts afectats fa pensar que la resolució de les incidències s'allargarà durant el cap de setmana

Una brigada d'operaris treballa des d'aquesta tarda per restablir el subministrament elèctric al centenar de llars d'Esparreguera que a hores d'ara es mantenen sense llum com a conseqüència del temporal de pluja i vent d'aquesta setmana. Els treballs s'han iniciat al barri de Can Rial i, segons ha informat la companyia Endesa, aquests s'aniran desplaçant sobre el terreny cap a la resta de zones afectades a mesura que es vagin resolent incidències i alliberant recursos materials i humans per a les noves intervencions. En aquests moments, la zona més afectada d'Esparreguera es concentra al barri de Can Comelles, on una setantena de famílies no té llum des del passat dimarts, però hi ha també altres nuclis afectats com ara Can Vinyals o el barri de La Plana, on un camió de recollida de residus ha trencat avui un cable de mitja tensió i ha deixat sense electricitat un número indeterminat de llars.

La previsió donada per part d'Endesa en relació al termini de resolució de les diferents incidències no és concreta i tot fa pensar que cadascuna de les afectacions detectades requerirà d'un bon nombre d'hores d'intervenció fins a la seva subsanació. Entretant, des de l'Ajuntament es continua demanant insistentment nous equips d'intervenció i grups electrògens que proporcionin electricitat de manera provisional, tot i que la resposta per part de la companyia elèctrica fins ara ha estat que no disposa de més mitjans per fer front a les incidències requerides. Aquesta tarda una representació del govern municipal s'ha desplaçat a diferents punts afectats pel tall en el subministrament per conèixer de primera ma la situació, explicar les accions fetes als veïns i veïnes i informar-los de quina manera poden reclamar els seus drets com a consumidors.

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament havia rebut fins aquest migdia una setantena d'instàncies per part del veïnat afectat pels talls elèctrics, principalment dels barris de Can Comelles, Can Rial, La Plana i Can Vinyals, que reclamen mesures urgents per a recuperar la normalitat en el subministrament i millores en el manteniment de la xarxa elèctrica per a evitar situacions com la que s'està visquent. L'Ajuntament farà servir totes aquestes instàncies per a reclamar mesures urgents a la companyia Endesa, tal i com ha assenyalat l'alcalde d'Esparreguera, Eduard Rivas, aquest matí: "inicialment la prioritat està en restablir la normalitat en el subministrament; en segona instància, acompanyar la ciutadania en les seves reclamacions i la garantia dels seus drets com a consumidors; i finalment en actuar a nivell polític conjuntament amb altres municipis de la demarcació per a que es produeixin les inversions i els treballs de manteniment necessaris a la xarxa elèctrica".

Des de l'Ajuntament es fa una crida per a que els veïns i veïnes afectats reclamin a la companyia elèctrica de manera insistent tot demanant en cada cas el número d'incidència per a fer-ne seguiment. Les reclamacions es recomana fer-les de manera continuada i reiterada fins a la normalització del subministrament. En qualsevol cas, també es demana fer cas de les recomanacions als afectats pel temporal Glòria de l'Agència Catalana de Consum.