Tanca
Salut Pública 23 de març de 2020

El CAP d’Esparreguera modifica l'horari i atendrà a la ciutadania tots els dies de 8 a 20h

Aquesta mesura s’ha pres per garantir les condicions de seguretat en la prestació de l’assistència sanitària. Fora d’aquest horari cal adreçar-se al CUAP la Solana de Sant Andreu de la Barca, l’Hospital Sant Joan de Déu de Martorell o trucar al 061. També es poden fer consultes virtuals i accedir a documentació i tràmits a través de l’espai digital La Meva Salut

A partir d’avui, dilluns 23 de març, el Centre d’Atenció Primària (CAP) d’Esparreguera atén presencialment a la ciutadania de dilluns a diumenge de 8 del matí a 8 del vespre. En aquesta franja, s'atendran també les urgències dels municipis d’El Bruc i Collbató. Es tracta d’una mesura per garantir les condicions de seguretat en la prestació de l’assistència sanitària, que s’ha adoptat a causa de la situació d’excepcionalitat que s'està vivint amb el nou coronavirus-SARS-CoV-2. Fora d’aquest horari, cal adreçar-se al Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) la Solana de Sant Andreu de la Barca o a l’Hospital Sant Joan de Déu de Martorell. També es pot trucar al 061 CatSalut Respon per simptomatologia o consultes rellevants sobre el coronavirus i d’altres qüestions sanitàries i al 112 si es necessita presència immediata de metge o ambulància.

El CAP ja ha aplicat mesures preventives per evitar la propagació del virus i ha ajornant totes les visites programades no urgents, com analítiques, controls i seguiments, prioritzant al màxim l’atenció telefònica i només atenen les consultes inajornables. Davant dubtes sobre possibles casos, recomanen a la població realitzar el breu qüestionari del Canal Salut, evitar el contacte amb altres persones i trucar al 061, però en cap cas anar al CAP, la farmàcia o l’hospital. El Departament de Salut també ha posat en marxa una aplicació que permet a la ciutadania fer el seguiment i vigilància dels seus símptomes, especialment si han estat en contacte amb altres persones amb malaltia, es tracta de STOP COVID 19, que es pot descarregar des de qualsevol dispositiu mòbil, tant Android com iPhone. El sistema sanitari farà la vigilància del cas a partir de les dades enviades per l’aplicació i, si és necessari, activarà els serveis d’emergències mèdiques.

També s’ha reforçat l’atenció no presencial potenciant l’espai digital La Meva Salut, que permet a la ciutadania, a través d'una identificació digital, accedir a la seva informació personal de salut, fer consultes virtuals (e-consultes) i realitzar tràmits electrònics de forma segura i confidencial. L’accés a aquesta eina possibilita la descàrrega del pla de medicació i anar a la farmàcia a buscar els medicaments. També es poden consultar els resultats de les anàlisis clíniques i les proves diagnòstiques, així com anul·lar o reprogramar les visites agendades amb els professionals. Les persones que encara no tinguin accés a La Meva Salut, excepcionalment, i per evitar carregar al personal dels centres d’atenció primària amb feines afegides, podran donar-se d’alta trucant al número 900 053 723 sense necessitat d’acudir presencialment al centre o a través del Canal Salut. Quan s’acabi la situació d’excepcionalitat, aquest tràmit s’haurà de verificar presencialment.

Els professionals de la salut recorden que per prevenir el virus cal aplicar les mesures genèriques de protecció davant de qualsevol malaltia respiratòria: rentar-se les mans freqüentment amb aigua i sabó o solucions alcohòliques 70%; tapar-se la boca i el nas amb mocadors d’un sol ús o amb la cara interna del colze en el moment de tossir o esternudar; procurar mantenir una distància prudencial d’un metre amb altres persones i evita el contacte proper amb persones que tinguin símptomes d’infecció respiratòria; evitar compartir menjar, estris i altres objectes sense netejar-los degudament i complir amb les instruccions de confinament.