Tanca
Societat 7 d’octubre de 2022

El consistori impulsa la creació de la marca de ciutat d’Esparreguera

L'objectiu és crear una imatge que simbolitzi el municipi, ajudi a projectar-lo a l’exterior i generi sentiment de cohesió i pertinença entre la població. Per fer-ho, s'ha posat en marxa un procés participatiu mitjançant una enquesta adreçada a totes les persones d’Esparreguera que es podrà respondre fins al 20 d’octubre a través de la plataforma decideix.esparreguera.cat

L’Ajuntament ha començat un procés per crear la marca de ciutat d'Esparreguera amb l’objectiu de simbolitzar la personalitat del municipi i reforçar la identitat col·lectiva de tots els esparreguerins i esparreguerines. La marca de ciutat serveix per donar visibilitat a la identitat del municipi fent referència als trets o característiques positius que el fan singular i el diferencien de la resta i s'associa als actius i recursos que integren els valors de la ciutat en diferents àmbits, com el cultural, el social, l’econòmic o el relacional. Dins d’aquest procés, avui s’ha posat en marxa una enquesta per a conèixer l’opinió i la percepció de la ciutadania entorn als elements més identificatius de la vila per tal que ajudin a definir una imatge que simbolitzi Esparreguera. L’enquesta està oberta a tota la ciutadania i es pot respondre fins al dia 20 d’octubre de manera telemàtica, a través de la web decideix.esparreguera.cat, però també presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).

L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha explicat que fa quatre anys es va renovar el manual d’identitat corporativa, per actualitzar i regular la imatge de l’Ajuntament d’Esparreguera i les seves aplicacions i “ara hem començat un procés per crear una marca de ciutat que doni a conèixer Esparreguera a l’exterior, però sobretot que reforci el conjunt de valors compartits per tots els esparreguerins i esparreguerines i es converteixi així en un mecanisme de cohesió i de sentiment d’orgull i pertinença de la població”. Fins fa poc, les ciutats només tenien un nom i un escut oficial, però cada vegada és més habitual que també tinguin una marca que en destaqui les principals característiques i les faci atractives per tal d’incentivar la projecció externa i posicionar-les, per comunicar i informar sobre el que s’està fent o projectant a la ciutat, i per promocionar els seus atributs més interessants i traslladar valors ciutadans d’interès públic.

El qüestionari, que consta d’un total 10 preguntes, demana a la ciutadania, entre d’altres aspectes, quin és l’element més destacat o característic d’Esparreguera, donant a escollir entre l’entorn natural, l’urbanisme i l’arquitectura, la cultura  i el patrimoni. També fa triar quins són els símbols o trets més representatius i diferenciadors del municipi entre una llista en la qual hi ha el campanar, la cultura popular, Santa Maria del Puig, el teatre, el riu Llobregat, la Colònia Sedó, La Passió, Montserrat, la terrissa, els Blaus, els castellers, la Serra del Rubió o la Llagastada. Una altra de les preguntes gira entorn al color amb el qual s’associa la vila i, finalment, hi ha quatre preguntes de resposta oberta per a saber què es recomanaria visitar a una persona que vingués un dia a Esparreguera, per què li agrada a la persona enquestada viure aquí, què explica quan li pregunten on viu i se li demana també definir Esparreguera en una frase curta.

Amb els resultats de l'enquesta ciutadana a la mà, l'Ajuntament encarregarà a l'empresa Gimeno Gràfic SL, també dissenyadora de la imatge corporativa del consistori, la creació de la marca de ciutat d'Esparreguera i, per tant, aquesta creació tindrà en compte el sentiment majoritari recollit entre les persones que hagin participat en el qüestionari. El treball creatiu està previst que es dugui a terme durant els mesos de novembre i desembre i que a l'inici del 2023 ja es pugui presentar el símbol amb el que es vol identificar la vila. Un cop creada la marca de ciutat, aquesta es farà servir en els suports de comunicació oficials i promocionals de l'Ajuntament i es compartirà amb les entitats de la vila i el conjunt dels actors socials del municipi per a que en facin ús en els seus suports de comunicació.