Una trentena de persones van participar en la primera reunió de la segona fase del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), que va tenir lloc dimecres a Can Pasqual. La trobada va servir per crear tres comissions de treball constituïdes per ciutadans i ciutadanes que, amb un acompanyament tècnic, treballaran propostes per fer créixer l’estima per Esparreguera, reduir l’abandonament escolar prematur i ampliar la relació escola-societat. L’objectiu final del PEC és crear sinergies i buscar el compromís ciutadà amb l’educació, entesa com un procés que va més enllà de l’educació reglada i abraça diferents àmbits de la vida.
La primera fase del PEC es va iniciar el novembre de 2016 i estava orienta a la diagnosi i a la projecció estratègica amb la formulació de 20 reptes educatius. L’inici de la segona fase depenia del suport tècnic de la Diputació de Barcelona, que no ha arribat fins a finals de 2018. El regidor d’Educació, Antonio Ferre, ha valorat molt positivament la bona rebuda de la segona fase del projecte: “Teníem la incògnita de si recuperaríem totes les persones que van participar en la primera fase del PEC i no només les hem recuperat, si no que hem incrementat la participació”. En aquest sentit, el regidor d’Educació ha subratllat, en declaracions a Ràdio Esparreguera, la varietat de perfils dels participants: “hi havia professors, professores, pares, mares, més diversitat d’origen... hi havia un ventall una mica més ampli que altres vegades”.
El PEC és un instrument estratègic i participatiu que ajuda a definir el model de ciutat educadora i a ordenar les polítiques educatives locals. Antonio Ferre assegura que “és un projecte que està molt viu i molt ben considerat tant políticament, com tècnicament i també per part de la ciutadania de la vila”. “Des de la Diputació diuen que és un exemple per a altres pobles que també estan desenvolupant projectes similars”, destaca.
Les tres comissions creades en aquesta segona fase del PEC dissenyaran els tres projectes més votats al I Fòrum Esparreguera Educa, que va tenir lloc al març de 2017. Així, la comissió “M’estimo Esparreguera” treballarà per fer créixer l’estima per la vila, fomentar el sentit de pertinença i el coneixement de l’entorn i les activitats que s’hi fan. “Posem-ho en marxa” buscarà reduir l’abandonament escolar prematur i reforçar la continuïtat dels estudis després de l’ESO, amb orientació i informació a les persones joves i familiars. I “Comunitat d’aprenentatge” vol potenciar la participació de les famílies en l’educació dels seus fills i filles i ampliar la relació escola-societat.
Aquestes comissions es reuniran quinzenalment, els dies 31 de gener, 14 i 28 de febrer i 14 de març, per tal de dissenyar pas a pas els projectes. “Totes aquelles persones que no han pogut estar presents a la primera trobada, però hi vulguin participar, seran benvingudes a formar part de qualsevol de les tres comissions”, assegura Antonio Ferre. Les persones participants reben formació per part d’una tècnica de la Diputació sobre disseny de projectes i també tenen el suport de diferents tècnics municipals que aporten la seva experiència en diferents àmbits com la joventut, la convivència o la perspectiva de gènere.
Els projectes dissenyats per les comissions es presentaran al II Fòrum Esparreguera Educa, que tindrà lloc a l’abril. De maig a octubre es faran proves pilot per testar les iniciatives proposades i a l’octubre es tancaria la segona fase del PEC. Tot i això, el regidor d’Educació assegura que “el PEC és un projecte molt ampli que hauria de continuar en el temps per donar forma als projectes que dissenyin les comissions i crear-ne de nous que consolidin Esparreguera com una ciutat educadora”.
Comparteix aquest contingut