Tanca
Educació 21 de gener de 2019

El PEC inicia la seva segona fase incrementant la participació en el projecte

Les tres comissions de treball creades en la segona fase del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) es reuniran quinzenalment per tal de dissenyar pas a pas els projectes que es presentaran a l’abril al II Fòrum Esparreguera Educa

Una trentena de persones van participar en la primera reunió de la segona fase del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), que va tenir lloc dimecres a Can Pasqual. La trobada va servir per crear tres comissions de treball constituïdes per ciutadans i ciutadanes que, amb un acompanyament tècnic, treballaran propostes per fer créixer l’estima per Esparreguera, reduir l’abandonament escolar prematur i ampliar la relació escola-societat. L’objectiu final del PEC és crear sinergies i buscar el compromís ciutadà amb l’educació, entesa com un procés que va més enllà de l’educació reglada i abraça diferents àmbits de la vida.

La primera fase del PEC es va iniciar el novembre de 2016 i estava orienta a la diagnosi i a la projecció estratègica amb la formulació de 20 reptes educatius. L’inici de la segona fase depenia del suport tècnic de la Diputació de Barcelona, que no ha arribat fins a finals de 2018. El regidor d’Educació, Antonio Ferre, ha valorat molt positivament la bona rebuda de la segona fase del projecte: “Teníem la incògnita de si recuperaríem totes les persones que van participar en la primera fase del PEC i no només les hem recuperat, si no que hem incrementat la participació”. En aquest sentit, el regidor d’Educació ha subratllat, en declaracions a Ràdio Esparreguera, la varietat de perfils dels participants: “hi havia professors, professores, pares, mares, més diversitat d’origen... hi havia un ventall una mica més ampli que altres vegades”.

El PEC és un instrument estratègic i participatiu que ajuda a definir el model de ciutat educadora i a ordenar les polítiques educatives locals. Antonio Ferre assegura que “és un projecte que està molt viu i molt ben considerat tant políticament, com tècnicament i també per part de la ciutadania de la vila”. “Des de la Diputació diuen que és un exemple per a altres pobles que també estan desenvolupant projectes similars”, destaca.

Les tres comissions creades en aquesta segona fase del PEC dissenyaran els tres projectes més votats al I Fòrum Esparreguera Educa, que va tenir lloc al març de 2017. Així, la comissió “M’estimo Esparreguera” treballarà per fer créixer l’estima per la vila, fomentar el sentit de pertinença i el coneixement de l’entorn i les activitats que s’hi fan. “Posem-ho en marxa” buscarà reduir l’abandonament escolar prematur i reforçar la continuïtat dels estudis després de l’ESO, amb orientació i informació a les persones joves i familiars. I “Comunitat d’aprenentatge” vol potenciar la participació de les famílies en l’educació dels seus fills i filles i ampliar la relació escola-societat.

Aquestes comissions es reuniran quinzenalment, els dies 31 de gener, 14 i 28 de febrer i 14 de març, per tal de dissenyar pas a pas els projectes. “Totes aquelles persones que no han pogut estar presents a la primera trobada, però hi vulguin participar, seran benvingudes a formar part de qualsevol de les tres comissions”, assegura Antonio Ferre. Les persones participants reben formació per part d’una tècnica de la Diputació sobre disseny de projectes i també tenen el suport de diferents tècnics municipals que aporten la seva experiència en diferents àmbits com la joventut, la convivència o la perspectiva de gènere.

Els projectes dissenyats per les comissions es presentaran al II Fòrum Esparreguera Educa, que tindrà lloc a l’abril. De maig a octubre es faran proves pilot per testar les iniciatives proposades i a l’octubre es tancaria la segona fase del PEC. Tot i això, el regidor d’Educació assegura que “el PEC és un projecte molt ampli que hauria de continuar en el temps per donar forma als projectes que dissenyin les comissions i crear-ne de nous que consolidin Esparreguera com una ciutat educadora”.