Tanca
Govern Obert 15 de maig de 2019

El Pla d’Actuació Municipal assoleix un 75% d'acompliment

El PAM està dividit en tres grans eixos: Serveis a les persones, que ha obtingut un acompliment del 75,18% dels objectius; Territori que n'ha assolit el 70,03%; i Planificació que ha obtingut la xifra més alta amb un 78,90% d'accions realitzades

El Pla d’Actuació Municipal (PAM) ha assolit un nivell d’acompliment del 75% dels projectes i accions de gestió municipal inclosos en el Pla de Mandat 2015-2019 d’Esparreguera. El PAM és un instrument de planificació estratègica que s’ha implementat per primera vegada al consistori i ha implicat la col·laboració del personal tècnic i polític de l’Ajuntament, que han treballat en xarxa per a la seva elaboració així com la del portal web que en recull tota la informació. El projecte ha esta inclòs en el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya (BBP) de la Federació de Municipis de Catalunya i de la Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals com a pràctica innovadora i de referència.

El PAM està dividit en tres grans eixos: Serveis a les persones, Territori i Planificació. El primer àmbit ha obtingut un acompliment del 75,18% i inclou les accions de les àrees d’Educació, Esport i Salut, Diversitat i Cicle de Vida, Promoció Econòmica, Serveis Socials, Cultura, Política Lingüística i Memòria Històrica. En l’àmbit de Territori s’han aconseguit el 70,03% dels objectius fixats que s’engloben en els àmbits d’Ordenació Urbanística, Manteniment i Serveis, Mobilitat i Transport, Medi Ambient, Salut Pública i Habitatge. I, per últim, a Planificació la xifra que s’ha assolit és del 78,90% i abraça les accions de les àrees de Bon Govern, Comunicació i Transparència, Organització i Persones, Gestió i optimització de recursos i Seguretat Ciutadana.

La regidora de Planificació, Qualitat i Govern Obert de l’Ajuntament d’Esparreguera, Maria Mas, ha assegurat en declaracions a Ràdio Esparreguera que el PAM “ha estat una mesura de planificació que era necessària d’introduir en la manera de treballar de l’Ajuntament”, que ha servit per actuar amb previsió i per canviar la manera d’interactuar amb la ciutadania de la vila. A la web del projecte la ciutadania pot consultar en quin estat es troba cadascun dels projectes i accions de gestió municipal inclosos en el Pla de Mandat i conèixer també el per què no s’ha acomplert un objectiu determinat. En aquets sentit, Maria Mas afirma que “els motius són diversos, hi ha qüestions que depèn d’altres administracions que no han respost amb la diligència que estava prevista, d’altres és per manca de recursos o perquè s’ha prioritzat alguna altra acció i s’ha decidit posposar-ho pel següent mandat”.

Divendres passat es va fer una jornada amb el personal tècnic de l’Ajuntament per valorar internament el funcionament del projecte, en la que es va fer balanç “no només a nivell d’acompliment d’objectius, sinó també de com ha funcionat l’eina en si per aconseguir l’objectiu d’implementar noves formes de treballar en el si de l’Ajuntament”, apunta Maria Mas. Tot i que la valoració ha estat molt positiva també s’han detectat alguns aspectes que caldria millorar. “A nivell polític hi ha la reflexió que ens agradaria que el PAM fos més accessible a la ciutadania i tingués més ressò, perquè tenia un doble objectiu: per una banda, tenir una estratègia més planificada a nivell d’Ajuntament, però per l’altra, ser més transparents i oferir més retiment de comptes amb la ciutadania i creiem que aquesta pota encara té molt marge de millora”, subratlla Maria Mas.