L’Ajuntament d’Esparreguera va celebrar ahir el fòrum inaugural del nou Comissionat d’Indústria, un espai de trobada, debat i col·laboració entre el consistori i el teixit empresarial local, orientat a analitzar i afrontar els reptes del desenvolupament industrial al municipi. La primera sessió, centrada en l’àmbit de l’energia i el territori, es va dur a terme a la Biblioteca Municipal L’Ateneu i va ser presidida per l’alcalde d’Esparreguera, Juan Jurado, i la regidora de Promoció Econòmica, Montserrat Vilardosa. L’acte va comptar també amb la participació de representants institucionals de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC) i de l’Associació Empresarial de L’Hospitalet i el Baix Llobregat (AEBALL), així com amb la presència de representants d’empreses i indústries del municipi.
Durant la benvinguda institucional, l’alcalde d’Esparreguera, Juan Jurado, va subratllar la rellevància d’aquesta nova iniciativa municipal per al desenvolupament econòmic del municipi. “L’activitat econòmica és una peça clau de la nostra vila, que encara un moment de creixement industrial marcat per l’obertura de la B40, la millora de les interconnexions amb l’A2 i la redacció del POUM”, va afirmar. En aquest sentit, Jurado va destacar que el nou Comissionat d’Indústria neix amb la voluntat de “convertir-se en un espai de trobada amb els i les empresàries d’Esparreguera per compartir reptes, neguits i projectes de futur”. L’alcalde també va remarcar la predisposició del consistori a “estendre la mà en tot allò que puguem ajudar i fomentar la creació de xarxes dins del teixit empresarial local”.
Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica, Montserrat Vilardosa, va subratllar que aquest primer fòrum “és el punt de partida per establir un diàleg continuat amb la indústria dels nostres polígons, per reflexionar sobre qui som i què volem ser com a municipi”. Vilardosa va destacar que aquesta primera sessió se centra en l’àmbit de l’energia i en qüestions clau com els certificats d’estalvi energètic i les comunitats energètiques als polígons industrials. “Aquest fòrum s’emmarca dins un conjunt de trobades que tindran continuïtat al llarg de l’any, amb l’objectiu d’impulsar una nova etapa per al sector industrial d’Esparreguera, fonamentada en la cooperació i la transició energètica”, va explicar la regidora, qui també va avançar que, abans d’acabar l’any, es convocarà una nova sessió centrada en el pla de polígons industrials del municipi.
El programa del fòrum inaugural va incloure dues ponències centrades en la sostenibilitat energètica al sector industrial. La primera, a càrrec de Mariona Coll Raich, cap d’Unitat d’Indústria de l’Institut Català d’Energia (ICAEN), va abordar el present i el futur de l’eficiència energètica a la indústria catalana. La segona ponència, impartida per Daniel Jiménez Carrión, director d’unitat de negoci de Nieves Energytech, es va centrar en el desenvolupament de comunitats energètiques i el sistema de Certificats d’Estalvi Energètic (CAE) com a eines clau per al sector. La sessió va finalitzar amb un diàleg obert amb el públic assistent que va permetre recollir impressions, necessitats i propostes per seguir avançant en la construcció d’un model industrial més eficient, sostenible i col·laboratiu.
Comparteix aquest contingut