Tanca
Urbanisme Societat 25 de gener de 2020

Esparreguera recupera la normalitat en el subministrament elèctric

Després de quatre dies amb més d'un centenar de llars sense servei elèctric, tota la població torna a disposar de llum des d'aquest dissabte al vespre. A partir de la propera setmana, el consistori acompanyarà la ciutadania afectada en les seves reclamacions i demanarà mesures urgents per millorar la xarxa elèctrica del municipi

Des d'aquest dissabte al vespre el servei elèctric ha estat finalment restablert a Esparreguera després de quatre dies amb més d'un centenar de llars afectades a tot el municipi com a conseqüència del temporal Gloria, que ha afectat tot el pais aquesta setmana. Les darreres famílies en recuperar el subministrament de llum han estat les afectades al barri de Can Vinyals, on els tècnics d'Endesa han estat treballant durant tot el dia d'avui. Al matí havien quedat resoltes les incidències als barris de La Plana i Mas d'en Gall; la passada matinada s'havia recuperat la llum al barri de Can Comelles; i ahir divendres a la nit, es recuperava la normalitat a la xarxa elèctrica afectada del barri de Can Rial. Tot i la recuperació del servei per al conjunt de la població, des de l'Ajuntament es relamarà a Endesa, a partir de la propera setmana, mesures urgents per millorar la xarxa elèctrica del municipi i s'acompanyarà la ciutadania afectada en les seves reclamacions com a consumidors i consumidores.

Els operaris d'Endesa han treballat des de la tarda de divendres per resoldre les diferents incidències registrades a la xarxa elèctrica d'Esparreguera. L'Ajuntament reclamava des de dimarts la intervenció de la companyia elèctrica per a normalitzar el servei, desplaçant equips especialitzats i, fins i tot, grups electrògens per abastir la població afectada pels talls de llum. Finalment l'actuació va començar la tarda de divendres i unes hores més tard les prop de trenta llars afectades al barri de Can Rial varen poder recuperar el subministrament. Al mateix temps, però, la majoria d'elles patien una sobrecàrrega de tensió que va malmetre instal·lacions i equips domèstics. Els treballs varen continuar a partir d'aquell moment al barri de Can Comelles, on una setantena de famílies feia més de tres dies que es trobaven sense llum. Aquí alguns dels veïns i veïnes fins i tot varen optar per instal·lar petits generadors de corrent i autoabastir-se d'electricitat durant la situació d'apagada. La matinada d'aquest dissabte, finalment, el servei quedava restablert al barri de Can Comelles.

Seguidament els treballs de reparació es van traslladar als barris de La Plana i Mas d'en Gall. A La Plana es va reparar el cable de mitja tensió que un camió de recollida de residus havia arrencat durant el matí de divendres de l'estació transformadora del carrer Pau Casals i també l'afectació provocada pel temporal, i el servei es va recuperar per la vintena de llars que havien quedat afectades. A Mas d'en Gall, d'altra banda, el subministrament va quedar normalitzat cap al migdia, quan les gairebé trenta llars afectades van recuperar el servei elèctric. Finalment, els treballs de reparació es van traslladar a Can Vinyals, on si bé el nombre de llars afectades era sensiblement inferior les destrosses ocasionades pel temporal havíen estat molt severes, fet que ha provocat que la intervenció pel part d'Endesa s'hagi allargat des del migdia fins entrada la nit d'aquest dissabte.

Algunes de les reparacions fetes a la xarxa elèctrica malmesa s'han fet de manera provisional per tal de garantir el subministrament. A partir de la propera setmana l'Ajuntament reclamarà a Endesa mesures que assegurin el manteniment de la xarxa elèctrica d'Esparreguera i en millorin la instal·lació. En paral·lel, des del consistori s'acompanyarà en les seves reclamacions com a consumidors els veïns i veïnes que han patit els efectes del temporal Goria i l'apagada de llum durant els darrers quatre dies. L'alcalde d'Esparreguera, Eduard Rivas, s'ha manifestat en aquest mateix sentit aquest dissabte a través de les seves xarxes socials, afirmant que "la setmana vinent preparem un protocol per coordinar reclamacions a la companyia conjuntament entre el veïnat i l’Ajuntament".

L'alcalde Rivas, que ha estat visitant les zones afectades durant divendres i dissabte juntament amb el regidor d'Urbanisme i altres membres del govern municipal, també ha aprofitat els seus missatges a les xarxes socials per "agrair la paciència dels veïns i veïnes, la col·laboració de les associacions veïnals, i tota la feinada del personal de l’Ajuntament, Policia Municipal i l’ADF".