L’Ajuntament d’Esparreguera ha creat la Comissió de Mobilitat municipal amb l’objectiu de coordinar les actuacions en matèria de mobilitat i via pública, resoldre incidències i efectuar propostes orientades a potenciar la millora urbana i la mobilitat sostenible al municipi. Aquest òrgan està integrat pel regidor de Mobilitat i Accessibilitat, tècnics de l’àrea de Territori i Sostenibilitat i representants de la Policia Local i tindrà entre les seves funcions la d’assessorar el consistori en relació als criteris globals de la gestió de la mobilitat i l’espai públic i vetllar pel desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana, aprovat el 2020, establint-ne les properes línies estratègiques d’actuació. La primera sessió d’aquesta comissió tindrà lloc a mitjans d’abril, quan se’n farà la constitució formal, i celebrarà reunions quinzenalment.
El regidor de Mobilitat i Accessibilitat, Toni Molar, ha explicat que “la comissió es crea per agilitzar la pressa de decisions en tots aquells aspectes relacionats amb la mobilitat i està integrada per tècnics, juristes i la policia local per tenir una visió àmplia i des de diferents perspectives dels temes que s’han d’abordar”. Toni Molar ha apuntat que alguns dels aspectes que es tractaran de forma prioritària són la pacificació del trànsit de vehicles de l’illa de vianants, la instal·lació de càmeres de control de trànsit i la millora de l’accessibilitat. En aquets sentit, entre els objectius de la comissió hi ha el de debatre, modificar i redactar propostes d’ordenances reguladores en l’àmbit de la mobilitat, com la regulació de l’illa de vianants del municipi, de les ocupacions de via pública, dels usos permesos a l’espai públic, de les zones de càrrega i descàrrega i zones comercials i de la zona blava.
La Comissió de Mobilitat municipal també ha de gestionar el desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana d’Esparreguera, un element bàsic que configura l’estratègia de mobilitat sostenible del municipi. En aquesta línia, entre els propòsits de la comissió hi ha el de vetllar per la millora de la qualitat de la xarxa viària, prioritzant la pacificació del trànsit i la mobilitat de les persones, i promoure actuacions que permetin garantir la seguretat de les persones a l’espai públic. També es proposa millorar l’accessibilitat, eliminant barreres arquitectòniques i adaptant el mobiliari urbà a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, així com millorar la seguretat viària, reduint l’accidentalitat. Així mateix es vol fomentar la mobilitat sostenible i el respecte pel medi ambient promovent l’ús de carburants menys contaminants, el control de la contaminació i el soroll i fomentant l’ús racional del cotxe.
La comissió, que es constituirà formalment a mitjans d’abril, estarà presidida pel regidor de Mobilitat i Accessibilitat, Toni Molar, i integrada pel cap de l’àrea de Territori i Sostenibilitat, Guillem Sanz; l’arquitecte tècnic municipal i tècnic de mobilitat, Guillem Comas, la tècnica superior de Territori i Sostenibilitat, Esther Navarro, l’inspector en cap de la Policia Local, Josep Sánchez, i l’agent de la Policia Local, Pedro Granados. De manera puntual la comissió podrà comptar amb la participació d’altres tècnics municipals que puguin aportar coneixement sobre algun dels assumptes concrets que s’hi tractaran.
Comparteix aquest contingut