L’Ajuntament d’Esparreguera torna a oferir des d’aquesta setmana el Servei de Mediació Ciutadana, que va estar uns mesos aturat pendent de licitar-se. Es tracta d’un servei municipal gratuït, que té com a objectiu millorar la convivència dels esparreguerins i les esparreguerines, fomentant el diàleg i la gestió col·laborativa dels conflictes. Aquest servei forma part de la regidoria de Convivència i està gestionat per l’empresa Vincle (Associació per la Recerca i Acció Social SL).
Una de les principals eines que s’ofereix des d’aquest servei és la mediació, un procés de diàleg, en el qual les persones participants es comuniquen per escoltar-se i comprendre’s, de manera que poden resoldre situacions de conflicte per elles mateixes, amb el suport d’un tercer imparcial, la persona mediadora. “Atenem qualsevol tipus conflicte derivat de les relacions personals i la convivència”, explica la mediadora de Vincle, Elena Fita. En aquest sentit poden resoldre’s a través de la mediació conflictes entre veïns, entre familiars, problemes relacionats amb la convivència entre veïns i establiments comercials, així com dificultats en les relacions a nivell escolar o dins d’entitats i associacions.
Per a poder sol·licitar el servei cal que una de les parts interessades en la mediació així ho demani i que tingui algun vincle amb Esparreguera. Per fer-ho cal demanar cita prèvia adreçant-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) o al mateix Servei de Mediació. El servei està ubicat a la segona planta de Can Pasqual i el seu horari d’atenció és dilluns de 10 del matí a 8 de la tarda, dimecres de 8 del matí a 6 de la tarda i divendres de 9 del matí a 2 del migdia.
El número de sessions necessàries varia en funció de cada cas, però sempre és el mediador qui gestiona les sessions, les dirigeix i organitza els temps. Generalment les sessions individuals tenen una hora de durada i les conjuntes una hora i mitja. Elena Fita subratlla que “la mediadora és una persona neutral i imparcial, tot el procés és confidencial i la mediació sempre és voluntària”.
Esparreguera ja va disposar durant el 2014 d’un servei de mediació itinerant de la Diputació de Barcelona i des del 2016 fins a l’abril del 2018 també es va oferir un servei de mediació estable, que durant el 2017 va gestionar 84 sol·licituds de mediació. Ara, després de fer-se la licitació per als propers dos anys, serà l’empresa Vincle, guanyadora del procés, qui gestionarà aquest servei.
Comparteix aquest contingut