L’Alcalde d’Esparreguera, Juan Jurado, ha signat avui un decret de cartipàs que impulsa diferents canvis en l’organització de l’Ajuntament coincidint amb els primers 100 dies al capdavant del consistori. El nou cartipàs no altera la delegació de funcions i competències dels regidors i regidores del govern, però sí implica la creació de noves estructures funcionals, la reorganització d’alguns serveis i la supervisió directa de l’alcalde en diferents matèries estratègiques. El conjunt de canvis tenen com a finalitat millorar l’eficiència i la qualitat dels serveis públics municipals i inclouen la creació d’una àrea de responsabilitat denominada Simplificació Administrativa i Digitalització, la creació d’un departament de Contractació, la posada en marxa d’un departament de Manteniment i l’impuls d’una nova dimensió de governança sobre àmbits estratègics que inclou equipaments, verd urbà i jardineria, neteja i manteniment de la via pública, polígons industrials, POUM i transformació urbana, i seguiment de projectes estratègics.
En la memòria adjunta al nou cartipàs, l’alcalde d’Esparreguera, Juan Jurado, ha apuntat que la nova organització municipal no respon a canvis substancials en la delegació de les seves competències, és a dir, en la configuració de les regidories i les seves responsabilitats, sinó que obeeix a la necessitat d’impulsar canvis organitzatius que donin resposta a les demandes de la ciutadania i assegurin l’optimització de recursos i la millora dels serveis públics municipals. Segons les seves paraules, “el nou cartipàs vol reconèixer la bona feina feta pel conjunt del govern en el desenvolupament de les seves delegacions mantenint-ne la totalitat i, per aquest motiu, pretén incidir en gran mesura en l’organització i estructura d’algunes àrees estratègiques del consistori, ja sigui transformant-les o creant nous serveis per a donar resposta a una realitat canviant”.
El conjunt de canvis en el cartipàs tenen com a finalitat millorar l’optimització dels recursos i la qualitat dels serveis públics municipals. Una de les novetats més significatives en aquest sentit és la creació d’una nova àrea de responsabilitat, liderada pel propi alcalde, sota la denominació Simplificació Administrativa i Digitalització, que se centrarà en la realització d’un diagnòstic per a una optimització administrativa mitjançant la digitalització de processos i la simplificació de tràmits. En la mateixa línia d’optimització administrativa, el nou cartipàs també preveu la creació d’un departament de Contractació per donar suport a les necessitats de les diferents àrees municipals i agilitzar la tramitació dels contractes de serveis, obres i subministraments que l’Ajuntament ha de dur a terme.
Els canvis en el cartipàs municipal coincideixen amb els primers 100 dies de Juan Jurado al capdavant de l’alcaldia i molts d’ells, segons ha assegurat el propi alcalde, són fruit de les demandes i necessitats copsades a través de la ronda d’entrevistes i visites que ha mantingut amb els serveis municipals i la ciutadania en les darreres setmanes. Entre ells, la creació d’un departament de Manteniment que, en dependència del cap d’Àrea de Territori i Sostenibilitat, es dotarà d’un cap de Servei de Manteniment, dos arquitectes tècnics i personal administratiu i de serveis per al manteniment dels equipaments municipals i de la via pública. Aquest departament, a més, tindrà una partida de 550.000 euros en el nou pressupost per executar les activitats de conservació i millora dels espais públics.
Finalment, el nou cartipàs també contempla l’impuls d’una nova dimensió de governança sobre àmbits estratègics, que passen a ser competència directa de l’alcalde, tot i mantenir com a responsable adjunt el regidor o regidora fins ara responsable de cada àmbit. Aquestes àrees estratègiques són equipaments , verd urbà i jardineria, neteja i manteniment de la via pública, polígons industrials, POUM i transformació urbana, i seguiment de projectes estratègics. Més enllà d’aquesta reorganització, el nou cartipàs manté l’estructura ja consolidada de 3 àrees per al treball ordinari del conjunt de regidories, en base al model de governança política acordat pel mandat 2023-2027, les àrees de Presidència i Bon Govern, Drets Socials Acció Comunitària i Desenvolupament Econòmic, i Territori i Sostenibilitat.
Comparteix aquest contingut