Avui ha entrat en funcionament el tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, que uneix les comarques del Baix Llobregat i el Vallès Occidental i facilita la connexió d’Esparreguera amb els municipis vallesans. La inauguració ha anat a càrrec del ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, i ha comptat també amb la presència dels alcaldes i alcaldesses dels municipis propers, com el batlle d’Esparreguera, Eduard Rivas; el d’Olesa de Montserrat, Jordi Parent; el d’Abrera, Jesús Naharro; el de Martorell, Xavier Fonollosa; la de Viladecavalls, Cesca Berenguer; i el de Terrassa, Jordi Ballart. Amb la inauguració d’aquest tram acaben gairebé disset anys d'execució d’una infraestructura molt reivindicada a la zona, que ha acumulat molts retards en les obres i possibles dates d'inauguració. L’obertura de l’autovia, a banda de millorar la mobilitat dels veïns i veïnes del municipi, també suposarà un impuls per als polígons d’Esparreguera, ja que connecta dos dels grans pols industrials de Catalunya. Durant l'acte d'inauguració, el ministre Puente ha anunciat que el govern central disposa d'una inversió de 352 milions per realitzar la nova connexió de la B-40 amb l’A2 entre Abrera, Esparreguera i Martorell, una obra que és previst que es liciti en les properes setmanes.
La B-40 és una infraestructura que es va iniciar el 2007 i que ha acumulat diversos ajornaments. El 2010 van entrar en funcionament els trams entre Abrera i Olesa de Montserrat i entre Viladecavalls i Terrassa i només quedava pendent fer el tram que culmina la unió entre Olesa i Viladecavalls, que és el que s’ha inaugurat avui. El tram en qüestió és un ramal d’uns sis quilòmetres, dels quals 1,3 són dins d'un túnel i ha tingut un pressupost d’execució de 297 milions d’euros. En l’acte d’inauguració, el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha assegurat que la B-40 és una infraestructura estratègica per al Vallès Occidental i el Baix Llobregat, dues comarques que són “el motor industrial de Catalunya” i ha apuntat que l’autovia té un volum previst de trànsit de 45.000 vehicles diaris. Així mateix, el ministre ha informat que els governs de l’Estat i de la Generalitat han tancat ja el text del conveni sobre la continuïtat de la B-40 entre Terrassa i Castellar del Vallès passant per Sabadell, la ronda Nord. A més, Puente també ha anunciat que el ministeri té aprovada una inversió de 352 milions per realitzar la nova connexió de la B-40 amb l’A2 entre Abrera, Esparreguera i Martorell, una obra que és previst que es liciti en les properes setmanes.
Per la seva banda, l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha assegurat estar “molt content d’haver formar part de la inauguració de la B-40 entre el Baix Llobregat i els vallesos, una obra que s’ha allargat 17 anys però que per fi s’ha inaugurat”. Segons Rivas l’obertura d’aquesta nova infraestructura tindrà una doble afectació per Esparreguera: “En primer lloc, permetrà, psicològicament, un apropament entre dos territoris que geogràficament estaven molt a prop, però que per les connexions que teníem sentíem molt lluny; i, en segon lloc, la infraestructura crearà també una nova forma d’estil de vida, que afectarà l’oci, la feina i la mobilitat entre persones”. L’alcalde també s’ha mostrat satisfet de l’anunci del ministre de Transports i Mobilitat Sostenible que en les properes setmanes es licitarà la connexió amb l’A2. “Aquestes inversions en infraestructures del govern espanyol són bones notícies per Esparreguera” ha afirmat l’alcalde, qui ha apuntat que espera “que aquestes no s’allarguin tant com la B-40”.
En aquest sentit, el projecte de la B-40 del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible contempla la millora a l'autovia A-2 a l'entorn dels municipis d'Abrera i Esparreguera, lloc on es produeix la trobada entre les dues infraestructures. Aquestes millores van encaminades, bàsicament, a condicionar i millorar la capacitat de l'enllaç d’Abrera i del tronc de l’A-2, al seu pas per Esparreguera, ja que la posada en servei del tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls connectarà Terrassa amb l'autovia A-2 i provocarà un augment important del trànsit en aquest enllaç.
Comparteix aquest contingut