El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per 37,1 milions d'euros les obres per millorar la connexió entre l’A-2 i la B-40 a l’entorn dels municipis d’Esparreguera i Abrera, amb l’objectiu de reforçar les condicions de circulació, fluïdesa i seguretat vial a l’àrea metropolitana de Barcelona. La licitació inclou una reivindicació històrica del municipi, la construcció d'una passarel·la de vianants sobre l’A-2 per connectar els barris de Can Rial i Mas d’en Gall amb el centre urbà. El projecte contempla condicionar i millorar la capacitat de l’enllaç d’Abrera i del tronc de l'A-2 al seu pas per Esparreguera, ja que la posada en servei recent del tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, al febrer d'aquest any connecta Terrassa amb l'autovia A-2 i provoca un augment important del trànsit en aquest enllaç. Així mateix, també es realitzarà un estudi hidràulic que definirà les actuacions necessàries per a la protecció de la infraestructura a l’entorn del Torrent Mal per les màximes pluges previsibles en un període de 100 anys.
L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha assegurat que “estem molt contents que la millora de la connexió entre l’A-2 i la B-40 tiri endavant, perquè són unes obres molt esperades, amb un traçat que millorarà la seguretat de l’autovia i que el Ministeri ha fet escoltant i dialogant amb els municipis afectats”. Rivas ha destacat especialment la inclusió, en aquest projecte, de “la reivindicada passarel·la peatonal” que prestarà servei a la població d’Esparreguera unint els barris de Can Rial i Mas d’en Gall amb el centre de la vila a través de La Plana. Entre les actuacions principals que es desenvoluparan amb aquest projecte destaquen també la millora de l’accés des de la B-40 a l’A-2 en sentit Lleida i l’ampliació a dos carrils de l’accés des de l’A-2 (sentit Barcelona) a la B-40 en sentit Terrassa.
Així mateix, està prevista la prolongació del carril d'accés des de l'A-2 i la millora del ramal d'entrada de l'enllaç d'Esparreguera sud; l'ampliació de capacitat de la calçada de l'A-2 sentit Lleida entre els enllaços 581 Esparreguera sud i 580 Esparreguera centre i la millora de la incorporació de la carretera C-55 a l’autovia A-2. A més, es realitzarà un estudi hidràulic per definir les actuacions necessàries per a la protecció de la infraestructura davant de l’avinguda produïda a l’entorn del Torrent del Mal per les màximes pluges previsibles en un període de 100 anys. Un element que Rivas ha qualificat com a “molt important, perquè tot i que ara estem en un període de sequera, vivim en un entorn geològic i geogràfic complicat i cal tenir-ho en compte”.
Comparteix aquest contingut