La Policia Local d’Esparreguera posarà en marxa dilluns un nou servei d’atenció en línia per tal que la ciutadania pugui contactar amb els agents de manera immediata i donar avís davant de situacions que requereixin de presència policial. Aquest servei es presta a través de BeeSafe, una aplicació per a dispositius mòbils que geolocalitza la posició de la persona que envia el missatge i permet demanar ajuda, enviar informacions o fer consultes al cos de seguretat. Així mateix, a través de l’aplicació també es pot trucar a la Policia Local i al 112, el servei d’atenció de trucades d’emergència. L’aplicació es pot descarregar de manera gratuïta i està disponible per a qualsevol dispositiu mòbil. Un cop instal·lada, la persona usuària s’ha de registrar, indicant un correu electrònic i un número de telèfon vàlid, per poder començar a fer servir les funcionalitats que aquesta ofereix.
Aquest nou servei pretén millorar la proximitat amb la ciutadania i ampliar els canals de comunicació amb la Policia Local. En aquest sentit, l’inspector en cap de la Policia Local d’Esparreguera, Josep Sánchez, ha explicat que “els canals de comunicació amb la ciutadania que tenim actualment operatius són el telefònic i el correu electrònic. Amb l’obertura d’aquest nou servei disposarem d’un canal de comunicació digital que permetrà connectar amb nosaltres de manera immediata i obtenir resposta d’un agent a través d’un xat que funcionarà 24 hores al dia els 365 dies de l’any”. L’aplicació disposa de tres opcions, que es visualitzen en la pantalla d’inici: necessito ajuda de la Policia Local, vull consultar a la Policia Local i vull informar a la Policia Local. A més, també permet trucar la Policia Local, veure notificacions oficials i trucar directament al 112.
Per a poder utilitzar aquest nou servei cal descarregar gratuïtament l’aplicació BeeSafe accedint a Google Play o APP Store, en funció de la tecnologia emprada al dispositiu mòbil. Un cop instal·lada, la persona usuària s’ha de registrar i proporcionar un número de telèfon vàlid per verificar la persona a través de missatge sms. Un cop registrat, l’aplicació identificarà automàticament la localització, que podrà ser visualitzada per la Policia Local quan s’envia una alerta. Un cop registrat es poden enviar alertes de caràcter personal clicant el tipus de missatge entre les tres opcions que s’ofereixen i s’iniciarà un compte enrere automàtic de 15 segons, tot i que també es pot enviar l’alerta de manera immediata o cancel·lar-la. Un cop hagi estat atesa l’alerta, es pot accedir al xat per parlar en temps real amb l’agent que l’ha atès, on també es permet enviar imatges o missatges d’àudio. Si el tipus d’alerta creada té la ubicació en directe habilitada, mentre la persona usuària mantingui el telèfon encès, es compartirà la seva posició amb els agents locals.
Comparteix aquest contingut