Tanca
Educació 26 de setembre de 2019

Les comissions ciutadanes del Projecte Educatiu de Ciutat reprenen les seva activitat

Les tres comissions es reuniran avui a les 5 de la tarda a Can Pasqual, en unes sessions que estan obertes a la participació de la ciutadania. El proper objectiu serà celebrar un segon fòrum per a presentar a la població les propostes treballades

El Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) reprèn avui les reunions de les tres comissions ciutadanes que, des del mes de gener, estan treballant per a materialitzar propostes per a fer créixer l’estima per Esparreguera, reduir l’abandonament escolar prematur i ampliar la relació escola-societat. El projecte compta amb el suport tècnic de la Diputació de Barcelona, que el mes de novembre finalitzarà la seva vinculació amb el PEC per deixar-ne el lideratge al personal de l’Ajuntament, que continuarà amb aquesta tasca “perquè és un projecte que ha vingut per a quedar-se”. Així ho ha explicat en declaracions a l’emissora municipal el regidor d’Educació, Juan Jurado, que ha apuntat que el proper objectiu és celebrar un segon fòrum per a presentar i valorar les propostes de les comissions.

Després de la pausa de l’estiu, la setena trobada de les comissions ciutadanes d’aquesta segona fase del PEC tindrà lloc avui a les 5 de la tarda a Can Pasqual i està oberta a la ciutadania. De fet, “un dels objectius del projecte és precisament la participació, que tothom tingui veu i vot per a decidir el model educatiu que volem per a la nostra vila”, ha apuntat Juan Jurado. La primera fase del PEC es va iniciar el novembre de 2016 i estava orientada a la diagnosi i a la projecció estratègica amb la formulació de 20 reptes educatius que, després del I Fòrum Esparreguera Educa, es van concretar en tres projectes. “Ara estem a la segona fase, que és la fase d’acció, de concretar en accions concretes els tres projectes més votats a través del grup impulsor, format per la ciutadania, i materialitzar-les amb el grup motor, que està format per tècnics de l’Ajuntament i la Diputació”, ha explicat.

Les tres comissions són “Posem-ho en marxa”, que buscar reduir l’abandonament escolar prematur i reforçar la continuïtat dels estudis després de l’ESO; “M’estimo Esparreguera”, que vol fer créixer l’estima per la vila, fomentar el sentit de pertinença i el coneixement de l’entorn i les activitats que s’hi fan; i “Comunitat d’aprenentatge”, que treballa per potenciar la participació de les famílies en l’educació dels seus fills i filles i ampliar la relació escola-societat. En aquest sentit, el regidor d’Educació ha recordat la posada en marxa aquest curs del Projecte Enxaneta, a les escoles Pau Vila i Roques Blaves, que “treballa també en aquesta línia”.

Aquesta segona fase del PEC ha comptat amb el suport tècnic de la Diputació de Barcelona, però la vinculació de l’organisme amb el projecte acaba aquest novembre. A partir de llavors serà l’Ajuntament qui aportarà una persona per a dinamitzar el PEC, perquè el projecte continuï endavant. En aquest sentit, el regidor ha apuntat que “el proper objectiu és celebrar un segon fòrum, que encara no té data, perquè hi pugui haver una participació ciutadana més amplia, per valorar les idees i propostes treballades i explicar a la ciutadania la traducció real de tot aquets procés”.