Tanca
Serveis Socials 13 de gener de 2021

Les persones usuàries del TOCC ja tornen a disposar de servei de transport adaptat

Des de dilluns l’empresa RJ Autocares presta el servei de transport adaptat amb un contracte menor de 3 mesos de durada. A partir de l'abril i fins a finals d’any, l’Ajuntament assumirà el servei amb mitjans propis i la voluntat és que, a partir del 2022, el servei es presti a través del Consell Comarcal del Baix Llobregat

El Taller Ocupacional de Can Comelles (TOCC) ja torna a disposa de servei de transport adaptat per als seus usuaris, després que al desembre l’empresa concessionària del servei, Autocars Ravigo, el deixés de prestar unilateralment al·legant motius econòmics. Des d’aquest dilluns, dia d’inici del segon trimestre del curs, l’empresa RJ Autocares és qui presta aquest servei, a través d’un contracte menor de 3 mesos de durada. Un cop finalitzi el contracte, el consistori assumirà el transport adaptat del Taller Ocupacional amb recursos propis, mitjançant la contractació d’un monitor auxiliar del TOCC amb funcions de conductor, que serà contractat fins a finals d’any a través dels Plans Locals d’Ocupació. Paral·lelament, l’Ajuntament està treballant per formalitzar un conveni amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat perquè sigui l’ens comarcal el que gestioni la prestació del servei a partir de l’any que ve.

El 7 de desembre l’empresa Autocars Ravigo, que prestava el servei de transport adaptat del TOCC des del 2013, va anunciar que deixava de prestar el servei per motius econòmics. La companyia es trobava en període de pròrroga de contracte, però havia demanat a l’Ajuntament un increment de la dotació econòmica, així com el pagament de la indemnització pels mesos en què, a causa de l’emergència sanitària de la Covid-19, el servei va quedar suspès. Tanmateix, i així se li havia comunicat a l’empresa, les clàusules del contracte només permetien ampliar la prestació amb les mateixes condicions que el contracte original. La coordinadora de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania, María Vallejo, ha explicat que “hem hagut de córrer molt, perquè Ravigo ens va deixar plantats d’un dia per l’altre, però hem pogut garantir que el curs comenci amb el servei de transport garantit”. El fet que Ravigo deixés de prestar el servei va afectar 11 famílies d’Esparreguera usuàries del TOCC, que, en alguns casos, van suplir-ho amb vehicles privats, però en d’altres va fer que els usuaris no poguessin accedir al desembre al centre per manca de transport.

Tot i que la primera opció del consistori era que l’empresa Sumar, que té l’encomana de gestió de la residència Can Comelles, assumís el servei de transport adaptat del TOCC a partir del mes de gener i durant tot el 2021, aquesta opció s’ha demostrat jurídicament inviable. Per aquest motiu, s’ha optat per fer un contracte menor amb una empresa externa, RJ Autocares. María Vallejo ha apuntat que “el contracte està justificat per la urgència, estarà en vigor durant 3 mesos i s’ha fet amb els diners que hem desconsignat de l’empresa Ravigo”. Un cop finalitzi aquets període, el transport adaptat del TOCC s’assumirà amb mitjans propis a través de la contractació d’un monitor auxiliar amb funcions de conductor. Aquest perfil es contractarà a través dels Plans Locals d’Ocupació, que tenen obert fins dilluns el període de presentació de candidatures, i prestarà el servei des de l’abril fins a finals d’any. L’objectiu de l’Ajuntament però, és que a partir de 2022 el servei de transport adaptat del TOCC estigui gestionat pel Consell Comarcal del Baix Llobregat. Per aquest motiu, ja ha fet arribar aquesta voluntat a l’ens comarcal i està treballant en un conveni per que la prestació sigui possible a partir de l’any vinent.