Tanca
Seguretat Ciutadana 10 d’abril de 2019

Uns 230 alumnes participen en els Tallers de civisme i convivència de la Policia Local

Aquest projecte formatiu, reconegut en el Banc de Bones Pràctiques dels governs locals de la Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Carles Pi i Sunyer, arriba enguany a la seva 10a edició havent format a més 2.500 alumnes d’Esparreguera

Uns 230 alumnes que cursen 5è de Primària a escoles de la vila han participat aquets any en les sessions dels Tallers de civisme i convivència que organitza la Policia Local d’Esparreguera. Aquesta activitat està inclosa al Banc de Bones Pràctiques dels governs locals de la Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Carles Pi i Sunyer i ha estat premiada per aquestes entitats com a exemple de referència en l’àmbit de la convivència. La Policia Local fa 10 anys que organitza aquests tallers, juntament amb la regidoria de Convivència, amb els quals ha format ja a més 2.500 infants i joves de la vila.

Els tallers volen promoure i reforçar els valors de la convivència, el compromís amb els bons usos dels espais i dels béns de domini públic i reforçar les habilitats i les estratègies per a la resolució de conflictes. El projecte formatiu es duu a terme en tres sessions per a cadascuna de les escoles participants. La primera sessió, sobre el civisme a l’espai públic, els aporta informació sobre l’Ordenança Municipal del Civisme i la Convivència d’Esparreguera, i pretén conscienciar els nens i les nenes de com fer un ús correcte dels espais públics, carrers i places de la vila, prevenir actituds i conductes inadequades i mostrar com determinades accions poden ajudar a millorar la convivència.

La segona sessió aborda la convivència entre iguals. L’agent de la Policia Local Diego Delcan, formador en totes les sessions dels tallers, explica que “es plantegen, mitjançant dinàmiques de grup, conceptes bàsics de convivència i tolerància amb la finalitat de fomentar el reconeixement i el respecte vers l’altre i la construcció positiva de la pròpia identitat”. La tercera incideix en la utilització de l’espai públic des del punt de vista de la mobilitat. Així, s’aborda els usos de les vies públiques que fan els infants, com a vianants, com a ciclistes i com a passatgers de vehicles, amb la finalitat d’identificar i minimitzar el risc i d’adequar les conductes a les normes. Les dues primeres sessions s’imparteixen a la caserna de la Policia Local i la tercera, a les aules dels centres educatius.

Aquest any hi ha participat tot l’alumat de 5è de Primària de totes les escoles públiques de la vila i també el de l’escola Estel. Diego Delcan apunta que “la franja d’edat de 10 a 11 anys és una etapa especialment sensible i receptiva en la conscienciació i consolidació de conceptes, valors i actituds positives i en la qual s’inicia una etapa vital amb una major independència per posar-los en pràctica”.