Tanca
Protecció Civil 4 de juny de 2026

Activada l’alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges

Protecció Civil demana precaució davant de la possibilitat de baixada de rieres i acumulació d'aigua en passos soterrats, zones properes a les lleres del riu i zones inundables fins demà

Protecció Civil de la Generalitat activa l'alerta el Pla especial d'Emergències per inundacions de Catalunya INUNCAT per les fortes pluges i tempestes que començaran aquesta tarda a bona part de Catalunya, i que s'intensificaran al llarg del vespre. 

El Servei Meteorològic de Catalunya preveu la superació del llindar d'intensitat de pluja de 40 mm en 30 minuts des d'aquesta tarda i fins a la nit. L'evolució de l'episodi s'iniciarà a les zones d'interior i avançarà cap al litoral, amb una afectació territorial àmplia. S'espera que els xàfecs siguin d'intensitat forta, acompanyats de tempesta i, localment, de calamarsa o pedra. La distribució geogràfica del fenomen serà extensa, tot i que h haurà comarques de major afectació, com el cas del Berguedà, Osona, Ripollès i Lluçanès, on es podria superar el llindar de precipitació acumulada de 60 mm en 3 hores. 

Es demana a la ciutadania molta precaució amb passos soterrats i zones properes a les lleres del riu i rieres potencialment inundables. En cas d'emergència, cal trucar al 112.

Consulteu els consells davant fortes pluges al web del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya.