Tanca
Protecció Civil 19 de desembre de 2025

Protecció Civil activa l'alerta del Pla INUNCAT per la previsió de pluges

El Servei Meteorològic de Catalunya preveu fortes pluges a partir d'aquest vespre fins a la matinada de dissabte a diumenge i des de Protecció Civil es demana molta precaució i seguir els consells davant els episodis de pluja intensa

Protecció Civil de la Generalitat activa l'alerta del Pla Especial d'Emergències per Inundacions de Catalunya INUNCAT per les pluges intenses que es preveuen partir d'aquest vespre i que s'allargaran fins la matinada de dissabte a diumenge, 21 de desembre. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, es es preveu possible estaticitat i retroalimentació local de xàfecs, cosa que pot comportar acumulacions puntuals de més de 100 mm/24h.

Les pluges poden superar els 20 mm en 30 minuts i anar acompanyades de tempesta i vent.

Protecció Civil recomana consultar les actuacions i consells preventius davant els episodis de pluja intensa, així com extremar les precaucions amb passos soterrats i zones properes a les lleres del riu i rieres potencialment inundables. En cas d'emergència, cal trucar al 112.