Tanca
Medi Ambient Mobilitat 17 de novembre de 2023

Canvis en la mobilitat dels barris de Can Rial i Mas d’en Gall per a millorar la seguretat viària

Les intervencions, que ja s’han començat a realitzar, estan principalment derivades per la instal·lació dels nous contenidors de residus, que són de càrrega lateral. Les actuacions impliquen canvis en les zones d’estacionament, la instal·lació de bandes reductores i millores en la visibilitat d’alguns punts

L’Ajuntament d’Esparreguera ha començat a realitzar algunes intervencions en matèria de mobilitat als barris de Mas d’en Gall i Can Rial derivades de la col·locació dels nous contenidors de residus. Aquestes actuacions s’han acordat amb les associacions de veïns dels dos barris i es concreten en l’eliminació d’algunes zones d’estacionament, la supressió dels canvis alterns de banda d'estacionament en alguns carrers, la instal·lació de bandes reductores a la cruïlla entre els carrers de Pau Duran i Rabassaire i d’un mirall parabòlic a la cruïlla entre els carrers Pau Duran i el carrer Gardènia. Totes aquestes actuacions tenen per objectiu millorar la seguretat viària a través de l’increment de la visibilitat d’alguns punts i la millora de la circulació de vehicles i del bus urbà, així com facilitar la tasca de recollida de residus dels nous contenidors, que tenen més capacitat i són de càrrega lateral dreta.

Entre les actuacions que ja s’han començat a implementar hi ha la prohibició d’estacionament al costat esquerre del carrer Pere Pons, entre Antoni Gaudí i Anselm Clavé, al barri de Can Rial. També s’ha suspès l’estacionament altern als carrers Camèlia, Carolina, Gardènia, Gerani, Hortènsia, Masia, Orquídia, Pau Duran i Petúnia del barri de Mas d’en Gall. En tots aquests vials, a partir d’ara, l’estacionament es farà només al costat dret en el sentit de la circulació. “Hem començat pels carrers que ens han proposat l’associació de veïns de Mas d’en Gall i després anirem ampliant segons necessitats i afectacions sobrevingudes”, ha apuntat el regidor de Mobilitat, Alfons Puche. El regidor ha subratllat també que “la suspensió de l’estacionament altern quinzenal serà transitòria fins que no quedi finalment definit el Pla Local de Mobilitat Urbana Sostenible, que s’ha d’actualitzar durant l’any 2024 i en el que es preveu el treball participatiu de les associacions de veïns, l’ADF i la Policia Local”.

En els carrers afectats per la supressió de l’estacionament altern també s’ha realitzat ja la retirada de la senyalització. D’altra banda, al carrer Roger de Llúria del barri de Can Rial, s’hi instal·larà senyalització per a prohibir l’estacionament des del carrer Enric Granados, en sentit ascendent, i des del carrer Ramon Muntaner, en sentit descendent. Alfons Puche ha explicat que “es tracta d'un tram on el carrer Roger de Llúria s’estreny una mica i quan el bus fa el gir des del carrer Ramon Muntaner els vehicles estacionats provoquen risc de col·lisió i dificulten la parada del bus”. Paral·lelament, també és previst posar bandes reductores de velocitat en els dos punts de la cruïlla entre els carrers Pau Duran i Rabassaire de Mas d’en Gall i instal·lar-hi la senyalització pertinent i, entre els carrers de Pau Duran i Gardènia, desplaçar la bateria de contenidors més cap a l’interior del carrer Gardènia i col·locar un mirall parabòlic per a augmentar la visibilitat en el gir dels vehicles.

Totes les intervencions realitzades s’han acordat abans amb les associacions de veïns. Les actuacions estan derivades de la col·locació dels nous contenidors de superfície, que el consistori va començar a desplegar, tant al nucli urbà com als barris perifèrics, aquesta primavera. En el cas de Mas d’en Gall i Can Rial la distribució dels nous contenidors ha generat algunes afectacions com ara dificultar la visibilitat o el pas del bus escolar o el desplaçament d’alguna parada del bus urbà. El regidor d’Espai Natural i Residus, Joan Nuñez, ha explicat que “hem estat parlant amb les associacions de veïns dels dos barris per a solucionar algunes problemàtiques derivades de la ubicació d’algunes illes de contenidors i també per a trobar solució a les afectacions que aquests poden provocar a la mobilitat”.