Tanca
Mediació 8 d’abril de 2020

El Servei de Mediació Municipal fa atenció telemàtica per a la resolució de conflictes

El servei ofereix suport per a millorar la convivència de la ciutadania i la gestió col·laborativa dels problemes i desacords en l’àmbit privat, especialment dels que es puguin derivar de la situació de confinament que està vivint la població per l’emergència sanitària del coronavirus

El Servei de Mediació Ciutadana d’Esparreguera ha reprès aquesta setmana l’atenció a la ciutadania per via telemàtica, a través de missatges de mòbil, whatsapp i correu electrònic. El servei, que és gratuït, ofereix assessorament per a millorar la convivència dels esparreguerins i les esparreguerines, fomentant el diàleg i la gestió col·laborativa dels conflictes, especialment els que es puguin derivar de la situació de confinament que està vivint la població per l’emergència sanitària derivada del coronavirus. Per a contactar amb el servei de mediació cal escriure un sms o missatge de WhatsApp al número 619 650 735, enviar un correu electrònic a [email protected] o bé omplir i enviar una sol·licitud telemàtica de mediació.

Els casos que s’atendran seran tots aquells que afecten a les persones en l’àmbit privat i que estiguin relacionats amb dificultats en la comunicació, gestió de les emocions i cerca d’acords que millorin la convivència, en els següents àmbits: veïnals, per qüestions com dificultats en la convivència per raons de sorolls, olors, ús d’espais comunitaris, gestió de la comunitat...; familiars, en aspectes com modificacions sobre el règim de visites establerts, cura de persones grans o dependents, dificultats en la relació intergeneracional o de parella...; activitats econòmiques, per assumptes contractuals, pagaments de factures...; i altres vinculats als usos dels espais públics o compartits.

La mediadora de l’empresa Vincle, concessionària del servei, Elena Fita, explica que “el confinament suposa per a tothom fer front a una situació nova, i en molts casos, força a una convivència intensa que ens pot portar a moments de tensió”. Per a poder resoldre qualsevol d’aquestes qüestions cal posar-se en contacte amb el servei de mediació, que donarà resposta en un màxim de dos dies després de rebre la petició. Des del servei us poden donar suport i fer contenció del conflicte, assessorar en la seva gestió i resolució i fer d’intermediaris entre les persones afectades per ajudar a arribar a acords que siguin convenients per a tothom.

Des del Servei de Mediació també han fet algunes recomanacions “per viure el confinament amb màxima harmonia i fer front a la convivència de forma positiva”, com tenir informació veraç i suficient, però no excessiva; prendre consciència que cada persona fa el seu procés i en la mesura de les seves capacitats; i oferir-se en tot allò que es pugui fer pels altres. “En moments de tensió hi ha unes actuacions que poden ajudar a revertir la situació: com buscar el lloc i moment adequat per a parlar-ne, intentar comprendre com se sent l’altre i què necessita, expressar clarament com et sents i què necessites, generar propostes que satisfacin les necessitats de tothom i acordar-ne una, recordant que són revisables”, ha apuntat Elena Fita.