El Servei de Mediació Ciutadana d’Esparreguera ha reprès aquesta setmana l’atenció a la ciutadania per via telemàtica, a través de missatges de mòbil, whatsapp i correu electrònic. El servei, que és gratuït, ofereix assessorament per a millorar la convivència dels esparreguerins i les esparreguerines, fomentant el diàleg i la gestió col·laborativa dels conflictes, especialment els que es puguin derivar de la situació de confinament que està vivint la població per l’emergència sanitària derivada del coronavirus. Per a contactar amb el servei de mediació cal escriure un sms o missatge de WhatsApp al número 619 650 735, enviar un correu electrònic a [email protected] o bé omplir i enviar una sol·licitud telemàtica de mediació.
Els casos que s’atendran seran tots aquells que afecten a les persones en l’àmbit privat i que estiguin relacionats amb dificultats en la comunicació, gestió de les emocions i cerca d’acords que millorin la convivència, en els següents àmbits: veïnals, per qüestions com dificultats en la convivència per raons de sorolls, olors, ús d’espais comunitaris, gestió de la comunitat...; familiars, en aspectes com modificacions sobre el règim de visites establerts, cura de persones grans o dependents, dificultats en la relació intergeneracional o de parella...; activitats econòmiques, per assumptes contractuals, pagaments de factures...; i altres vinculats als usos dels espais públics o compartits.
La mediadora de l’empresa Vincle, concessionària del servei, Elena Fita, explica que “el confinament suposa per a tothom fer front a una situació nova, i en molts casos, força a una convivència intensa que ens pot portar a moments de tensió”. Per a poder resoldre qualsevol d’aquestes qüestions cal posar-se en contacte amb el servei de mediació, que donarà resposta en un màxim de dos dies després de rebre la petició. Des del servei us poden donar suport i fer contenció del conflicte, assessorar en la seva gestió i resolució i fer d’intermediaris entre les persones afectades per ajudar a arribar a acords que siguin convenients per a tothom.
Des del Servei de Mediació també han fet algunes recomanacions “per viure el confinament amb màxima harmonia i fer front a la convivència de forma positiva”, com tenir informació veraç i suficient, però no excessiva; prendre consciència que cada persona fa el seu procés i en la mesura de les seves capacitats; i oferir-se en tot allò que es pugui fer pels altres. “En moments de tensió hi ha unes actuacions que poden ajudar a revertir la situació: com buscar el lloc i moment adequat per a parlar-ne, intentar comprendre com se sent l’altre i què necessita, expressar clarament com et sents i què necessites, generar propostes que satisfacin les necessitats de tothom i acordar-ne una, recordant que són revisables”, ha apuntat Elena Fita.
Comparteix aquest contingut