El servei de mediació de l’Ajuntament d’Esparreguera ha atès 36 sol·licituds de mediació des que es va posar en funcionament el 18 de març de l’any passat fins al 31 de desembre de 2019. La majoria d’elles, un total de 17, han estat per temes veïnals, 10 per temes familiars, tres per activitats econòmiques i una estava relacionada amb l’okupació. Aquestes són les dades que el servei ha donat a conèixer avui en motiu de la celebració del Dia Europeu de la Mediació, que vol impulsar aquesta eina per abordar el conflicte basada en el diàleg, l’escolta i el respecte mutu de les parts.
El servei de mediació, que des del mes de març del 2019 presta l’Associació per la Recerca i l’Acció Social Vincle, és un instrument de gestió alternativa de conflictes que l’Ajuntament posa gratuïtament a l’abast de la ciutadania per a facilitar un procés de trobada, diàleg i gestió responsable i compartida de la convivència en l’àmbit privat, ja sigui interpersonal o comunitari. Els àmbits que es contemplen són: familiar, veïnal, espai públic, escolar, activitats econòmiques, en entitats o associacions, etc. En canvi, el servei no pot fer de mediador en el cas de conflictes entre particulars o entitats amb l’administració local. La regidora d’Igualtat i Diversitat de l’Ajuntament d’Esparreguera, Sara Gómez, subratlla que “la mediació vol proporcionar instruments i recursos perquè la ciutadania posi en pràctica les seves capacitats per resoldre els conflictes i siguin partícips de la construcció d’una societat cohesionada i disposin de les eines i valors que promulga la cultura de la pau”.
El servei s’ha donat a conèixer entre les diferents entitats i associacions del poble. La última trobada s’ha fet aquest dilluns amb les associacions de veïns i veïnes del municipi, i és que justament és en l’àmbit veïnal on es donen molts dels conflictes que es resolen a través de la mediació, com ara queixes per soroll, dificultat de relacions o malentesos. La responsable del servei a Esparreguera, la mediadora Elena Fita, explica que “l’objectiu d’aquestes trobades i presentacions és que la ciutadania ens tinguin en ment perquè si els arriba algun cas que pugui necessitar mediació, puguin ser un agent sensibilitzador i difusor del servei”. Per fer-ne ús, és necessari demanar una cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. El servei es troba a Can Pasqual i obre els dilluns de 10 del matí a 8 del vespre, dimecres de 8 del matí a 6 de la tarda i divendres de 9 del matí a 2 del migdia.
Comparteix aquest contingut