Tanca

Esparreguera posa en marxa una aplicació per a comunicar incidències a la via pública

El servei d'atenció d'incidències a la via pública s’ofereix a través de l’aplicació Línia Verda, un canal directe de comunicació entre la ciutadania i el consistori per a informar sobre els desperfectes que es detectin en voreres, calçades, enllumenat, senyalització o mobiliari urbà del municipi, entre d’altres. L’aplicació es pot descarregar gratuïtament al dispositiu mòbil i no necessita registre

L’Ajuntament d’Esparreguera ha posat avui en marxa el servei d’atenció d’incidències a la via pública per a recollir, gestionar i resoldre les peticions de la ciutadania relacionades amb l’estat de conservació de l’espai públic i els equipaments municipals amb l’objectiu de fer una gestió centralitzada i eficaç de les diferents problemàtiques que es puguin detectar. Aquest servei es presta a través de Línia Verda, una aplicació per a dispositius mòbils mitjançant la qual la ciutadania pot informar al consistori de qualsevol desperfecte que hi hagi al municipi, ja sigui en voreres i calçades, al clavegueram, l’enllumenat, el mobiliari urbà, vinculat a l’aigua, la senyalització, els jocs infantils, l’arbrat, la neteja, la presència d’animals morts i plagues, residus i abocaments o d’altres. L’aplicació es pot descarregar de manera gratuïta i està disponible tant en català com en castellà. Un cop instal·lada es poden comunicar de manera anònima les incidències detectades i el consistori respondrà, a través de la mateixa aplicació, quan requereixi més informació o aquesta estigui resolta.

Aquest nou servei pretén millorar la gestió municipal i la resolució d’incidències. A través d’aquest nou servei els esparreguerins i esparreguerines disposen d’un canal de comunicació directe per a poder posar en coneixement del consistori aquells desperfectes que detectin. L’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha afirmat que “la posada en marxa del servei d’atenció d’incidències a la via pública té la finalitat de mantenir l’estat de conservació de la vila en les millors condicions possibles”. “El nou servei pretén centralitzar i canalitzar la gestió de les incidències a l’espai públic i els equipaments municipals fent la ciutadania co-responsable en la detecció i denúncia dels aspectes que cal millorar, més enllà de que se’n faci la denúncia en canals particulars o les xarxes socials”, ha apuntat l’alcalde.

Per a poder utilitzar aquest nou servei cal descarregar gratuïtament l’aplicació Línia Verda accedint a Google Play o APP Store, en funció de la tecnologia emprada al dispositiu mòbil. Un cop instal·lada, la persona usuària ha de seleccionar el municipi on vol comunicar la incidència. Per a comunicar un desperfecte, només cal clicar sobre el botó “Nova Incidència”, apareixerà un desplegable amb diferents tipologies d’incidències i caldrà clicar sobre aquella que es vol comunicar. De forma automàtica, l’aplicació detecta les coordenades exactes en què s’ubica el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i les observacions que es vulguin aportar, cal tenir en compte que com més detallada sigui la descripció de la incidència més fàcil serà d’identificar i resoldre.

Un cop enviada, el personal de l’Ajuntament rep la notificació del desperfecte comunicat i, a partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per a solucionar la incidència detectada. En tot moment el ciutadà podrà fer el seguiment de la incidència registrada i rebrà una notificació al telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l’estat de la mateixa. Eduard Rivas ha explicat que “amb aquesta aplicació el que es busca és que les denúncies ciutadanes siguin eficaces i tinguin un impacte real en el programa de manteniment del nostre entorn que es realitza des de l’Ajuntament”. “La millora de l’espai públic és una qüestió de tots i totes i, sens dubte, la col·laboració ciutadana a través d’aquest nou servei serà molt important a partir d’avui”, ha subratllat l’alcalde.

Comparteix aquest contingut