El projecte Enxaneta ha complert el seu primer trimestre des de la posada en marxa, el passat mes de setembre, i el balanç provisional que se’n fa des de l’Ajuntament és molt positiu, segons ha explicat la regidora de Convivència, Sara Gómez, a l’emissora municipal Ràdio Esparreguera. Es tracta d’una iniciativa liderada per la Universitat de Vic que es desenvoluparà durant dos anys a les escoles Pau Vila i el Roques Blaves amb l’objectiu de detectar abans la desafecció acadèmica en els infants i implicar la família en la seva educació escolar.
La iniciativa se centra en 16 alumnes -8 de de cada centre- i les respectives famílies. Tot l’alumnat cursa 1r o 2n de Primària, ja que són les etapes en les que es construeixen les competències escolars bàsiques, i rep el suport d’un mentor -una persona graduada en educació social, magisteri, psicologia, pedagogia o animació sociocultural-, que fa un acompanyament en les diverses situacions d’aprenentatge, tant als infants com a les seves famílies. Es realitzen sessions diàries, durant dues hores cada tarda, en les que el mentor treballa amb l’alumnat i un dia a la setmana també hi participen activament les famílies.
El projecte Enxaneta té per objectiu detectar abans la desafecció acadèmica en els infants i implicar la família en la seva educació escolar. La regidora de Convivència, Sara Gómez, ha explicat a Ràdio Esparreguera que “es tracta d’un projecte pioner, ja que treballa des de la prevenció, de manera personalitzada i fent-ne partícip a l’entorn familiar dels nens i nenes per a evitar el fracàs i l’abandonament escolar”. “El balanç que se’n fa des de la regidoria és molt positiu després de la seva posada en marxa i futurament caldrà fer una valoració en profunditat per avaluar el seu impacte i les possibilitats d’ampliació”, ha afegit la regidora Gómez.
El projecte Enxaneta està previst que pugui desenvolupar-se a les escoles Pau Vila i Roques Blaves durant dos anys, fins al setembre de 2021. La iniciativa es porta a terme en el marc d’un conveni entre la Universitat de Vic i l’Ajuntament d’Esparreguera. Hi intervenen 2 mentors durant 12 hores setmanals que es coordinen amb el claustre de les escoles i els tutors de l’alumnat participant. El grup motor del projecte està format per les direccions escolars, educadores socials i les tècniques d’Educació i Convivència de l’Ajuntament.
Comparteix aquest contingut