Tanca
Consum 13 de març de 2020

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor ha atès 377 casos durant el 2019

Els àmbits que engloben més consultes són el dels subministraments bàsics, garanties i devolucions de productes i les telecomunicacions. Les dades del Servei Públic de Consum d’Esparreguera també apunten que el 47% de les mediacions ateses s’han resolt de manera favorable per al ciutadà

Durant el 2019, el Servei Públic de Consum d’Esparreguera va atendre 377 casos, dels quals 286 eren consultes realitzades a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Aquestes són les dades que ha donat a conèixer avui el servei municipal en motiu de la celebració, diumenge 15 de març, del Dia Mundial del Consumidor. L’informe també indica que l’àmbit que engloba més consultes és el dels subministraments bàsics seguit de les consultes relacionades amb informació sobre garanties i devolucions de productes i que han augmentat les atencions telefòniques i online.

El Servei Públic de Consum d’Esparreguera ha presentat la seva memòria de l’any 2019, referent al servei d’informació al consumidor, atenció personalitzada de consultes, tramitació de reclamacions de consum, trasllat de denúncies i expedients a altres organismes. Segons es desprèn d’aquest informe el número total de casos atesos ha augmentat un lleuger 0,15% durant el 2019, sent la xifra global 377 entre informacions i mediacions. També s’han incrementat lleugerament les consultes realitzades a l’OMIC, que va atendre 286 consultes durant el 2019, un 0,45% més que l’any anterior.

La regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Esparreguera, Mari Carmen Sáez, ha destacat que “han augmentat els casos atesos per via telefònica i on-line, sent 64 les atencions telefòniques i 132 les realitzades per internet, el fet que s’incrementi l’atenció a través d’aquestes dues vies comporta una major agilitat en el funcionament del servei”. Per sectors de consum, un any més el dels subministraments bàsics, és a dir, l’electricitat, el gas, el butà i l’aigua, torna a ser el que acapara més consultes, seguit de les consultes relacionades amb productes i les de telecomunicacions. El Servei Públic de Consum d’Esparreguera forma part del cercle de comparació intermunicipal d’OMICS de la Diputació de Barcelona que, en breu, farà pública tota la informació relacionada amb aquets servei.

El nombre de sol·licituds de mediació ateses durant el 2019 ha estat de 82, el 47% de les quals s’han resolt de manera favorable per al ciutadà. En aquets sentit, Mari Carmen Sáez ha recordat que “el servei no té la potestat per obligar als establiments a participar en una mediació i, per tant, només ho fan aquells que així ho volen”. A nivell d’actes de sensibilització, durant la Setmana del Consum del 2019 el servei va fer una xerrada sobre els requisits mínims exigibles als establiments i la conferència “Què t’hi jugues?” amb 87 alumnes de l’institut El Cairat.

Durant aquest curs, el servei de Consum de l’Ajuntament d’Esparreguera també ofereix tallers de sensibilització per a alumnes per a informar-los dels drets de les persones consumidores i conscienciar-los sobre les conseqüències econòmiques i socials de les compres, la privacitat a internet i la seguretat en les compres on-line. Ahir estava prevista la visita del diputat delegat de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Enric Llorca, per assistir a una de les xerrades que s’havia de celebrar a l’institut El Cairat, però va quedar anul·lada com a conseqüència de les mesures de prevenció i control del coronavirus anunciades per la Generalitat.