Tanca
Serveis Socials Atenció Ciutadana 13 de maig de 2021

La Unitat d’Atenció Transversal atén una mitjana de 452 persones cada mes

Aquestes són les dades que es desprenen de les atencions realitzades a la UAT durant els mesos de març i abril. Els tràmits més sol·licitats són la informació sobre ajudes i prestacions, la petició o renovació del Programa d'Aliments, l’atenció per part de treballadors i educadors socials per a fer la primera acollida i les entrevistes d’ocupació

La Unitat d’Atenció Transversal (UAT), un servei d’informació i assessorament proper i accessible a la ciutadania que l’Ajuntament d’Esparreguera va posar en marxa el passat desembre per a tramitar transversalment l’increment d’expedients derivats de l’impacte de l’emergència sanitària, ha atès una mitjana de 452 persones mensuals durant els mesos de març i abril. Els tràmits més demandats són l’atenció i informació sobre ajudes i prestacions, tant de l’Ajuntament com d’altres administracions públiques, la sol·licitud o renovació del Programa d'Aliments, l’atenció per part de treballadors i educadors socials per a fer la primera acollida i les entrevistes d’ocupació. La UAT està ubicada al carrer de l’Hospital número 9 i ofereix atenció de dilluns a divendres de 9 del matí a 8 del vespre, tant a la població com a empreses, comerços i entitats afectades per la crisi econòmica i social derivada de la pandèmia.

Segons les dades d’atencions realitzades durant el període comprès entre el dia 1 de març i el 30 d’abril de 2021, que es van presentar dimarts en la comissió informativa de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania, el nombre total d’atencions efectuades per la UAT en aquests dos mesos ha estat de 904, de les quals 522 es van produir durant el mes de març i 382 a l’abril. Això representa una mitjana mensual de 452 visites. Per accedir a aquest servei cal demanar cita prèvia. El 82% de les reserves realitzades durant els mesos de març i abril s’han fet de manera presencial, el 14% via telefònica, trucant al telèfon 93 777 60 36, i el 3% a través de la web citaprevia.esparreguera.cat, que permet a la ciutadania escollir dia i hora per a realitzar tràmits de manera presencial tant a la UAT com a l’OAC.

En referència a la tipologia de tràmits realitzats durant aquests dos mesos a la Unitat d’Atenció Transversal, en el primer lloc hi figura l’atenció per part de treballadors i educadors socials per donar informació sobre ajudes i prestacions, tant de l’Ajuntament com d’altres administracions públiques, que representa el 18% del total de tràmits realitzats; la sol·licitud o renovació del Programa d'Aliments, que representa el 13%; l’atenció per part de treballadors i educadors socials per a fer la primera acollida, que suposa l’11% de les atencions; i les entrevistes d’ocupació derivades del Servei de Promoció Econòmica, que representen l’11%. Seguidament trobem les ajudes socials i la recollida de la targeta del Programa d'Aliments (8%), la sol·licitud de prestacions econòmiques municipals (5%), l’assistència per a obtenir certificats digitals (5%), les entrevistes d’ocupació (5%) i el Servei d’Orientació Jurídica (4%).

La UAT es va posar en funcionament el passat 17 de desembre i forma part del pla del govern municipal per a fer front a l’impacte social i econòmic del coronavirus. Actualment compta amb deu treballadors i treballadores de diferents perfils professionals, en la seva majoria provinents de plans d’ocupació. Hi ha sis persones a l’equip administratiu, dues treballadores socials, un tècnic d’inserció laboral i una assessora jurídica, que gestiona setmanalment les visites del Servei d’Orientació Jurídica (SOJ). A més, dos dies a la setmana la UAT també presta atenció presencial del servei d’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), que ofereix informació sobre els drets de les persones consumidores i usuàries, assessorament sobre consultes i reclamacions amb empreses i mediació en matèria de consum.