La Unitat d’Atenció Transversal (UAT), un servei d’informació i assessorament proper i accessible a la ciutadania que l’Ajuntament d’Esparreguera va posar en marxa el passat desembre per a tramitar transversalment l’increment d’expedients derivats de l’impacte de l’emergència sanitària, ha atès una mitjana de 452 persones mensuals durant els mesos de març i abril. Els tràmits més demandats són l’atenció i informació sobre ajudes i prestacions, tant de l’Ajuntament com d’altres administracions públiques, la sol·licitud o renovació del Programa d'Aliments, l’atenció per part de treballadors i educadors socials per a fer la primera acollida i les entrevistes d’ocupació. La UAT està ubicada al carrer de l’Hospital número 9 i ofereix atenció de dilluns a divendres de 9 del matí a 8 del vespre, tant a la població com a empreses, comerços i entitats afectades per la crisi econòmica i social derivada de la pandèmia.
Segons les dades d’atencions realitzades durant el període comprès entre el dia 1 de març i el 30 d’abril de 2021, que es van presentar dimarts en la comissió informativa de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania, el nombre total d’atencions efectuades per la UAT en aquests dos mesos ha estat de 904, de les quals 522 es van produir durant el mes de març i 382 a l’abril. Això representa una mitjana mensual de 452 visites. Per accedir a aquest servei cal demanar cita prèvia. El 82% de les reserves realitzades durant els mesos de març i abril s’han fet de manera presencial, el 14% via telefònica, trucant al telèfon 93 777 60 36, i el 3% a través de la web citaprevia.esparreguera.cat, que permet a la ciutadania escollir dia i hora per a realitzar tràmits de manera presencial tant a la UAT com a l’OAC.
En referència a la tipologia de tràmits realitzats durant aquests dos mesos a la Unitat d’Atenció Transversal, en el primer lloc hi figura l’atenció per part de treballadors i educadors socials per donar informació sobre ajudes i prestacions, tant de l’Ajuntament com d’altres administracions públiques, que representa el 18% del total de tràmits realitzats; la sol·licitud o renovació del Programa d'Aliments, que representa el 13%; l’atenció per part de treballadors i educadors socials per a fer la primera acollida, que suposa l’11% de les atencions; i les entrevistes d’ocupació derivades del Servei de Promoció Econòmica, que representen l’11%. Seguidament trobem les ajudes socials i la recollida de la targeta del Programa d'Aliments (8%), la sol·licitud de prestacions econòmiques municipals (5%), l’assistència per a obtenir certificats digitals (5%), les entrevistes d’ocupació (5%) i el Servei d’Orientació Jurídica (4%).
La UAT es va posar en funcionament el passat 17 de desembre i forma part del pla del govern municipal per a fer front a l’impacte social i econòmic del coronavirus. Actualment compta amb deu treballadors i treballadores de diferents perfils professionals, en la seva majoria provinents de plans d’ocupació. Hi ha sis persones a l’equip administratiu, dues treballadores socials, un tècnic d’inserció laboral i una assessora jurídica, que gestiona setmanalment les visites del Servei d’Orientació Jurídica (SOJ). A més, dos dies a la setmana la UAT també presta atenció presencial del servei d’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), que ofereix informació sobre els drets de les persones consumidores i usuàries, assessorament sobre consultes i reclamacions amb empreses i mediació en matèria de consum.
Comparteix aquest contingut