Tanca
Consistori Societat 2 de maig de 2024

En marxa la consulta pública prèvia a l'elaboració del reglament dels mitjans de comunicació municipals

Fins al 30 de maig, la ciutadania pot fer arribar les seves propostes i opinions sobre els diferents aspectes regulats en el reglament d’organització i funcionament dels mitjans de comunicació municipals d'Esparreguera. La consulta està activa des d’aquesta setmana a través de la plataforma Esparreguera Decideix

L’Ajuntament d’Esparreguera ha posat en marxa una consulta pública prèvia a l'elaboració del reglament d’organització i funcionament dels mitjans de comunicació municipals, que té per objectiu pautar els aspectes organitzatius, de funcionament i els espais de participació política i ciutadana dels mitjans de comunicació locals i els canals d'informació municipals, així com la definició de la seva missió de servei pública. La consulta està activa des d’aquesta setmana a la plataforma Esparreguera Decideix i la ciutadania, organitzacions i associacions que així ho considerin, poden fer arribar les seves propostes i opinions fins al 30 de maig. Després de passar el tràmit de consulta, es crearà una comissió per a la redacció del reglament, en el qual s’incorporaran aportacions de la ciutadania i, després de la seva validació jurídica, es portarà al Ple municipal per a la seva aprovació.

El Pla de Comunicació Municipal de l’Ajuntament d’Esparreguera, aprovat pel Ple municipal el gener de 2021, marca com a necessitat la vertebració organitzativa del Servei de Comunicació i planteja la creació de nous canals i mitjans de comunicació que necessiten tenir espais delimitats de participació política i social. Per tal de complir amb l’establert en el Pla de Comunicació i donar resposta als nous reptes comunicatius, el consistori necessita disposar d’un document regulador del servei i els mitjans de comunicació locals que fixi els aspectes de caràcter jurídic i organitzatiu relatius a la prestació del servei i les condicions d’accés i ús als mitjans d’informació i difusió municipals. Així doncs, el reglament permetrà tenir un document que contempli tant l'organització, com les funcions, límits, drets i obligacions entorn dels mitjans públics de comunicació local.

Abans de redactar el document, el consistori ha obert una consulta pública prèvia per a copsar les opinions i propostes de la ciutadania i entitats de la vila al voltant dels temes que han de quedar regulats en el reglament d’organització i funcionament dels mitjans de comunicació municipals d’Esparreguera. En aquest sentit, totes aquelles persones que vulguin fer aportacions, poden realitzar-les a través de la plataforma Esparreguera Decideix, fins al dia 30 de maig. En paral·lel a aquest procés de consulta pública, es convocaran les dimensions tècniques, social i política del Comissionat de Comunicació per recollir necessitats i punts de vista que puguin integrar-se també en el document. Després de passar el tràmit de consulta, es crearà una comissió, formada per personal tècnic i polític i una jurista com a secretària, que s’encarregarà de redactar el reglament, incorporant les aportacions fetes per la ciutadania i les entitats a través de la consulta pública. Després de la redacció, i un cop passada la validació jurídica, el document es portarà al Ple municipal per a la seva aprovació.