L’Ajuntament d’Esparreguera posa en marxa aquest mes de gener formacions gratuïtes adreçades a entitats i associacions del municipi per a capacitar-les en els àmbits de l’administració electrònica i la gestió de l’entitat. El primer curs que s’oferirà porta per títol “La relació electrònica amb l’Ajuntament i altres administracions” i se centrarà en les eines bàsiques d’administració electrònica i la tramitació electrònica amb l’Ajuntament d’Esparreguera i altres administracions, fent especial referència a la sol·licitud de subvencions i ajuts de concurrència competitiva. Aquesta primera formació constarà de dues sessions, que s’oferiran en diferents dates entre el 22 de gener i el 29 de febrer, i s’impartirà presencialment a la sala d’actes de la Biblioteca Municipal L’Ateneu de 6 de la tarda a 8.30 del vespre. El segon curs, del qual pròximament es donaran a conèixer les dates, està dedicat a la gestió de la mateixa entitat. Les associacions interessades a participar en les formacions han de fer la inscripció a través d’un formulari digital. Paral·lelament, el proper dimarts 16 de gener a les 6.30 de la tarda, a les instal·lacions del TOCC, s’ha convocat una trobada informativa per presentar a les entitats el Pla Estratègic de Subvencions 2024-2027 i explicar els canvis en les bases de les subvencions de concurrència competitiva, que es portaran a aprovació al Ple del mes de febrer.
Aquest 2024, l’Ajuntament preveu destinar 251.000 euros en subvencions a associacions i entitats del municipi, segons es va aprovar en el Pla Estratègic de Subvencions 2024-2027. Les formacions gratuïtes que ara es posen en marxa tenen per objectiu millorar el coneixement sobre l’administració electrònica i dotar d’eines a les entitats de la vila per a que puguin accedir a aquestes subvencions. El coordinador de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania i regidor de Cultura, Juan Jurado, explica que “en els darrers quatre anys hem acompanyat tècnicament a les entitats en els tràmits de sol·licitud de subvencions municipals, però ara engeguem aquestes sessions per a donar resposta a una demanda de diverses entitats, en el si del Comissionat de Cultura, de poder accedir a formacions específiques en gestió d’associacions i sol·licitud de subvencions”. Les formacions estaran impartides per professorat de l’empresa BuisiTools, una consultoria especialitzada en administracions públiques i projectes d’administració electrònica, a qui s’ha adjudicat el contracte de les formacions per un import de 3.472 euros.
El cicle formatiu s’iniciarà amb el curs “La relació electrònica amb l’Ajuntament i altres administracions”, una formació que es realitzarà en dues sessions de 2 hores i 30 minuts de durada cadascuna d’elles. En aquesta primera formació es treballarà la relació electrònica amb l’administració, posant especial èmfasi en el tràmit concret de les subvencions de concurrència competitiva de l’Ajuntament d’Esparreguera. No obstant això, els continguts que es treballaran també facilitaran la relació amb altres administracions públiques davant qualsevol tràmit que hagin de fer les entitats. El curs s’impartirà a la sala d’actes de la Biblioteca Municipal L’Ateneu de 6 de la tarda a 8.30 del vespre i s’ofereix a les entitats quatre dates possibles per a cadascuna de les sessions, amb l’objectiu de poder garantir la màxima assistència a la formació.
La primera sessió portal per títol “Eines bàsiques d’administració electrònica per entitats” i tractarà sobre la identificació digital, la seu electrònica, el catàleg de tràmits, la notificació electrònica i la carpeta ciutadana. Les dates en les quals s’ofereix aquesta sessió són el 22, 25 i 29 de gener i l’1 de febrer. La segona sessió es titula “Tramitació electrònica amb l’Ajuntament d’Esparreguera i altres administracions” i abordarà la presentació de sol·licituds i documentació relacionada al Catàleg de Subvencions 2024, així com les tramitacions amb la Generalitat de Catalunya. Aquesta segona sessió es podrà cursar els dies 19, 22, 26 i 29 de febrer.
Les entitats interessades a fer aquestes dues formacions han d’omplir aquest formulari electrònic indicant les persones de l’associació que hi assistiran i quins són els dies preferiblement escollits per a fer les sessions. En cas de superar l’aforament de la sessió, que és de dotze persones, els tècnics municipals es posaran en contacte amb l’entitat per mirar de reubicar-la en una altra data. La segona formació del cicle versarà sobre “La gestió de la pròpia entitat” i estarà enfocada a temes administratius, financers i organitzatius interns de les associacions. El consistori donarà a conèixer pròximament les dates en les quals es faran les diferents sessions d’aquesta segona formació del cicle.
Comparteix aquest contingut