La Policia Local d’Esparreguera ha reprès aquest mes d’octubre els tallers de civisme i convivència a les escoles del municipi a càrrec de la nova Unitat de Proximitat i Relacions amb la Comunitat. Es tracta d’una iniciativa adreçada a l’alumnat de 5è de primària que té per objectiu reforçar en els nens i nenes els continguts transversals del currículum escolar relacionats amb la seguretat i la convivència, per tal de contribuir a la seva formació com a ciutadans responsables, amb plena capacitat per a reconèixer i exercir els seus drets i deures. El projecte, que ha estat aturat durant uns anys però enguany reprèn la seva 12a edició, està inclòs al Banc de Bones Pràctiques dels governs locals de la Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Carles Pi i Sunyer i ha estat premiat per aquestes entitats com a exemple de referència en l’àmbit de la convivència.
Aquest curs totes les escoles d’Esparreguera han confirmat la seva participació en el projecte, de manera que seran 225 els infants que duran a terme les tres sessions de les quals consta el taller de civisme i convivència, que es desenvolupen en diferents espais: l’escola, l’espai públic i la caserna de la Policia Local. La primera sessió tracta sobre el civisme a l’espai públic, aporta informació sobre l’Ordenança Municipal del Civisme i la Convivència d’Esparreguera i pretén conscienciar els nens i les nenes de com fer un ús correcte dels espais públics, carrers i places de la vila, prevenir actituds i conductes inadequades i mostrar com determinades accions poden ajudar a millorar la convivència.
La segona sessió aborda la convivència entre iguals i planteja, mitjançant dinàmiques de grup, conceptes bàsics de convivència i tolerància amb la finalitat de fomentar el reconeixement i el respecte vers l’altre i la construcció positiva de la pròpia identitat. En aquesta sessió hi participen també tècniques de la regidoria de Convivència de l’Ajuntament d’Esparreguera. Finalment, la tercera sessió incideix en la utilització de l’espai públic des del punt de vista de la mobilitat i aborda els usos de les vies públiques que fan els infants, com a usuaris i usuàries, amb la finalitat d’identificar i minimitzar el risc i d’adequar les conductes a les normes, amb respecte cap a la resta.
Comparteix aquest contingut