La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Esparreguera ha posat avui en marxa una nova edició del projecte educatiu “Acompanyament a l’estudi” adreçat a l’alumnat dels centres d’educació secundària de la vila. Es tracta d’un programa que ofereix suport escolar i acompanyament educatiu als nois i noies de 1r a 4t de l’ESO en l’adquisició d’hàbits organitzatius i d’estudi i en l’apoderament de competències. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és afavorir i incrementar les possibilitats d’èxit escolar, tot generant igualtat d’oportunitats i prevenint l’exclusió social i l’abandonament educatiu prematur de l’alumnat. Enguany el projecte compta amb la participació d’un total de 40 alumnes d’entre 12 i 16 anys que realitzen sessions grupals de dilluns a dijous en horari de tarda a les instal·lacions de la Biblioteca Municipal L'Ateneu. Aquesta és la 10a edició d’aquest programa que es presta a través de l’empresa adjudicatària Nascor Formación SL i té un pressupost anual de 5.016 euros.
El projecte “Acompanyament a l’estudi” està adreçat a alumnes d’ESO escolaritzats als centres de secundària d’Esparreguera que presenten un nivell baix d’aprenentatge i mancances a nivell d’hàbits d’estudi, però que tenen capacitats per a assolir els objectius generals de l’etapa i no presenten alteracions conductuals significatives. Enguany hi participen 20 alumnes de l’institut El Castell i 20 de l’institut El Cairat, que han derivat 5 estudiants de cada curs per a formar part del projecte, mentre que l’escola cooperativa El Puig, aquest curs, no ha derivat cap estudiant. El servei es presta a través d’una educadora i les sessions es fan a la Biblioteca Municipal L’Ateneu de dilluns a dijous de 5 a 6.30 de la tarda amb deu estudiants cada dia, organitzats per cursos, per a poder prestar una atenció més acurada i individualitzada.
El programa, que consta d’un total de 92 sessions, finalitza al maig i es fa un seguiment trimestral de l’alumnat participant a través de tutories amb l’educadora i els docents referents de cada centre. Al llarg d’aquestes sessions es treballen diferents objectius vinculats a la millora de l’aprenentatge i el rendiment escolar a través del suport acadèmic en les tasques escolars, l’orientació als i les alumnes sobre aspectes del seu interès, l’adquisició d’hàbits organitzatius i de planificació de les tasques escolars i d’estudi o el reforç al sentit de la responsabilitat i l’autoconfiança. Així mateix, també pretén implicar i donar suport a la funció educativa de les famílies i fer prevenció de possibles situacions d’exclusió social vinculades al fracàs escolar, l’absentisme o l’abandonament escolar.
Comparteix aquest contingut