La Policia Local d’Esparreguera i l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) són els dos primers departaments de l’Ajuntament que disposen de cartes de serveis. Es tracta d’un document públic amb el qual s’informa a la ciutadania dels serveis que s’ofereixen, les condicions d’accés, els compromisos de qualitat adquirits i els drets i deures que tenen els ciutadans en qualitat d’usuaris de les prestacions municipals. La creació d’aquests dues cartes de servei es va aprovar al darrer ple municipal, amb els vots a favor de tots els partits, excepte la CUP que es va abstenir.
Les cartes de servei han estat elaborades pels Serveis Jurídics de l’Ajuntament juntament amb la Policia Local i l’OAC i han comptat amb l’assessorament de la Diputació de Barcelona. Els documents inclouen la definició del servei amb la descripció de les seves línies d’actuació, l’equip tècnic que el forma, el cost i els diferents canals de prestació que utilitza. També concreta els drets de les persones usuàries, entre els que s’inclouen el dret a ser tractat amb respecte i ser atès amb agilitat, a obtenint informacions entenedores i completes o a conèixer en tot moment l’estat de tramitació de les sol·licituds presentades; així com els seus deures, com ara fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis, respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per als tràmits i convocatòries o respectar la dignitat personal i professional del personal municipal.
La cap de l’Oficina d'Atenció Ciutadana, Dolors Muset, assegura en declaracions a Ràdio Esparreguera que aquest document “és un punt de partida per millorar la gestió i la qualitat dels serveis que prestem”. Així mateix, l’inspector en cap de la Policia Local d’Esparreguera, Josep Sánchez, subratlla que “és una eina de transparència i un compromís amb el servei, per prestar-lo amb qualitat i rendiment de comptes”. En aquest sentit, la carta preveu uns compromisos de qualitat i unes eines d’avaluació per garantir-ne el compliment.
Entre els compromisos de la Policia Local hi figura arribar en menys de 10 minuts, des que es comuniqui, al 80% dels accidents o realitzar un mínim de 20 sessions anuals de conscienciació en matèria de civisme, convivència i mobilitat a les escoles de la vila. I entre els assumits per l’OAC hi ha assegurar un temps mig d’espera en l’atenció presencial inferior a 10 minuts o respondre les consultes i demandes d’informació sobre temes d’atenció ciutadana adreçades via correu electrònic en un termini màxim de 2 dies hàbils. Aquests objectius s’avaluaran anualment, a través dels indicadors de compliment, així com d’una enquesta de satisfacció ciutadana i l’avaluació dels resultats de la plataforma de queixes, suggeriments i agraïments que des de fa temps funciona a l’Ajuntament d’Esparreguera.
La Policia Local i l’OAC han estat els primers serveis en crear aquest document perquè ja havien realitzat un treball previ en aquesta línia. De fet, la Policia Local ja disposava d’una carta de serveis que ara ha adaptat a la normativa sobre transparència i simplificació administrativa vigent. Els documents es podran consultar al web municipal després de la seva aprovació definitiva. Les cartes seran obligatòries per a tots els departaments de l’Ajuntament d’Esparreguera i permetran apropar l’administració a la ciutadania i millorar la gestió dels serveis que aquesta ofereix.
Comparteix aquest contingut