La Unitat d’Atenció Transversal (UAT) de l’Ajuntament d’Esparreguera és previst que obri les portes el proper dijous 17 de desembre. Es tracta d’un nou servei d’informació i assessorament proper i accessible a la ciutadania que tramitarà transversalment l’increment d’expedients derivats de l’impacte de la pandèmia. La UAT estarà ubicada al carrer de l’Hospital número 9 i oferirà atenció, tant a la població com a empreses, comerços i entitats, per a gestionar tràmits, serveis o actuacions municipals i també de la resta d’administracions públiques, adreçades al col·lectius afectats per la crisi econòmica i social derivada de la pandèmia. La unitat comptarà amb 11 perfils professionals, entre auxiliars de gestió i tècnics de l’àmbit social i laboral, que prestaran atenció al públic de dilluns a divendres de 9 del mati a 8 del vespre. Per accedir-hi caldrà demanar cita prèvia al telèfon 93 777 60 36.
La UAT forma part del pla per a fer front a l’impacte social i econòmic del coronavirus que va aprovar el ple municipal el mes de maig i es presenta, en el moment actual, amb un caràcter conjuntural i amb la intenció de no perllongar-se en el temps més enllà del que sigui necessari per a donar resposta a les noves demandes i situacions de necessitats ocasionades per la Covid-19. La coordinadora de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania, María Vallejo, ha explicat que “es vol convertir en un referent per a la ciutadania alhora de canalitzar totes les ajudes, serveis i actuacions municipals o de la resta d’administracions destinades a la població que hagi patit la crisi provocada per la pandèmia de la Covid-19”. En aquest sentit, María Vallejo ha subratllat que “la UAT serà la porta d’entrada de la ciutadania, empreses, comerços i entitats en la seva relació amb l’Ajuntament, donarà informació, registrarà tots els tràmits, n’iniciarà la majoria i també canalitzarà les consultes cap als diferents serveis i departaments”.
La nova unitat tindrà entre les seves funcions la tramitació de les sol·licituds d’ajudes socials, del programa d’aliments, d’informes de risc i de l’ingrés mínim vital. També atendrà derivacions dels serveis d’assessorament jurídic, de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i del servei d’atenció al dol. Així mateix, centralitzarà les sol·licituds d’inscripció als plans d’ocupació i també farà acompanyament a la ciutadania per a poder obtenir certificats digitals i aconseguir documentació d’altres administracions. La seu de la UAT estarà al carrer de l’Hospital número 9, un local que l’Ajuntament ha llogat per un període inicial de 17 mesos, a efectes 1 d’agost, amb un cost d’arrendament de 28.156 euros. Aquesta setmana s’estan fent els darrers treballs de les obres d’adequació de l’espai amb l’objectiu que el servei pugui obrir a la ciutadania el proper dijous.
La unitat comptarà amb un total d’11 professionals: 6 auxiliars de gestió, 3 treballadors socials, 1 educador social i 1 insertor laboral, tots ells perfils que provenen dels plans d’ocupació municipals i del SOC i de la borsa de l’Ajuntament. A nivell organitzatiu, constarà de tres unitats: la Unitat Gestió Administrativa, que desenvoluparà les funcions dirigides tant a la ciutadania com al funcionament intern de la unitat; la Unitat Primera Acollida, en la que es farà la primera escolta i valoració professionalitzada de les necessitats i demandes del ciutadà i s’abordarà de manera àgil les situacions que comporten una informació, una orientació o un suport bàsic; i la Unitat de Seguiment Municipal, que estarà integrada pels diferents serveis municipals que atenen persones i famílies que necessiten una atenció sostinguda en el temps, o bé un tractament social.
Comparteix aquest contingut