La Unitat d’Atenció Transversal (UAT) de l’Ajuntament d’Esparreguera ofereix, a partir d’aquest mes de gener, els serveis d’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), que s’ha posat en marxa aquest dimarts, i el d’Orientació Jurídica, que s’iniciarà la propera setmana. Aquests dos serveis se sumen als que ja oferia aquesta nova unitat, que està ubicada al carrer de l’Hospital número 9 i presta atenció tant a la ciutadania com a empreses, comerços i entitats per a gestionar tràmits, serveis o actuacions derivades de l’impacte de la pandèmia, tant aquelles que són d’àmbit municipal com les que afecten a la resta d’administracions públiques. A més, la UAT ha incorporat a finals de desembre 5 nous treballadors i compta ja amb 11 perfils professionals, entre auxiliars de gestió i tècnics de l’àmbit social i laboral, que presten atenció al públic de dilluns a divendres de 9 del matí a 8 del vespre. Per accedir a qualsevol dels serveis que presta la UAT cal demanar cita prèvia al telèfon 93 777 60 36.
La Unitat d’Atenció Transversal, que es va posar en marxa el passat 17 de desembre, forma part del pla per a fer front a l’impacte social i econòmic del coronavirus i es constitueix com un nou servei municipal d’informació i assessorament proper i accessible a la ciutadania que tramita transversalment l’increment d’expedients derivats de l’impacte de la pandèmia. La nova unitat té entre les seves funcions la tramitació de les sol·licituds d’ajudes socials, del programa d’aliments, d’informes de risc i de l’ingrés mínim vital, centralitza les sol·licituds d’inscripció als plans d’ocupació i també fa acompanyament a la ciutadania per a poder obtenir certificats digitals i aconseguir documentació d’altres administracions. Aquesta setmana s’ha iniciat també el servei d’OMIC, que atén presencialment els dilluns i dijous de 3 a 6 de la tarda, i ofereix informació sobre els drets de les persones consumidores i usuàries, assessorament sobre consultes i reclamacions amb empreses i mediació en matèria de consum.
Aquest no és l’únic servei que es posa en marxa aquest mes de gener, ja que la setmana que ve la UAT incorpora també el Servei d’Orientació Jurídica (SOJ), adreçat a les persones residents al municipi d’Esparreguera que a conseqüència de la crisi originada per la pandèmia de la Covid-19 hagin patit situacions de caire personal, social o econòmic que els han generat situacions de vulnerabilitat. El servei es realitzarà en quatre sessions mensuals, repartides en dos matins i dues tardes per tal de facilitar l’accés al recurs a totes les persones que ho requereixin: el primer i el tercer dimarts de mes en horari de 9 del matí a 2 del migdia i el segon i quart dimarts de mes en horari 3 a 7 de la tarda. A causa de les mesures sanitàries vigents, per accedir a qualsevol dels serveis que es presten a la UAT cal demanar sempre cita prèvia.
D’altra banda, el 30 de desembre es van incorporar a la Unitat d’Atenció Transversal cinc nous perfils professionals: dues treballadores socials, una educadora social, un insertor laboral i una auxiliar de gestió. Aquestes contractacions s’emmarquen en el programa de caràcter temporal “Projecte Unitat d’Atenció Transversal (UAT)”, aprovat el mes de juliol per la junta de govern local, que engloba els projectes vinculats al desplegament de les accions de la primera fase del Pla de xoc per fer front a les noves necessitats vinculades a la crisi econòmica i social provocada per la Covid-19. Totes aquestes noves contractacions estan previstes per un període inicial de 9 mesos amb un 80% de la jornada. A banda dels perfils de la UAT, en aquest mateix paquet de contractacions del Pla de xoc, al desembre també s’han incorporat a l’Ajuntament una tècnica de salut pública, una auxiliar de gestió a l’OAC i dos tècnics informàtics.
Comparteix aquest contingut