El servei de teleassistència és una prestació de servei garantida, de la cartera de serveis socials, de servei bàsic i constitueix una modalitat del servei d'atenció domiciliària.
Es tracta d'un servei que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, de fragilitat o dependència, les 24 hores de dia i els 365 dies de l'any a través d'un terminal connectat a una central d'alarmes; d'aquesta forma, es pot evitar o, com a mínim, retardar una institucionalització.
És un servei eminentment preventiu i de proximitat que ofereix a les persones amb dependència i als seus cuidadors un suport personal per continuar vivint en el seu entorn habitual. Possibilita que persones grans o discapacitades, que no requereixin atenció permanent i presencial de persones, tinguin la seguretat que davant situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o de l'habitatge, puguin contactar de forma immediata amb el centre d'atenció.
A qui s'adreça
Població en general en situació de risc social i/o dependència.
Com s'hi pot accedir
-
Presencialment, a través de la cita prèvia a l'OAC.
-
Telemàticament a través de la seu electrònica.
Preu del servei
Gratuït.
Carta de serveis de Teleassistència.
Avaluacions del servei.
Qui ho pot demanar
La persona interessada o afectada pel tràmit o bé un/a representant degudament autoritzat/da o acreditat/da.
Quan es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini de resolució
3 mesos.
Efectes del silenci
Desestimatori.