El Servei públic de consum és un servei gratuït i d'atenció personalitzada, que té com a objectiu la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.Aquesta tasca la porta a terme en dos àmbits diferents: L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), que ofereix informació i assessorament sobre temes de consum de manera presencial, telefònica i telemàtica; i el Servei de Mediació en consum (MED), que fa conciliació entre les parts, i segons el Codi de consum de Catalunya només pot intervenir-hi quan hi ha un conflicte de consum, i el consumidor i l'empresa no han arribat a un acord.
Què s'ofereix
L'OMIC
-
Atenció i informació de consum als ciutadans i a les ciutadanes del municipi, ja siguin consumidors, comerciants o usuaris, a conèixer els seus drets i deures en terme de consum.
-
Disseny i realització de campanyes i accions formatives sobre consum a diversos col·lectius.
-
Recopilació i publicació de documentació legislativa en matèria de consum.
El Servei de Mediació
-
Foment de la resolució extrajudicial de conflictes en matèria de consum.
-
Tramitació de queixes i gestió de reclamacions de les persones consumidores residents a Esparreguera o preferents a establiments ubicats a Esparreguera.
-
Trasllat de denúncies a les autoritats competents segons l'àmbit.
-
Lliurament de fulls de reclamació als comerços i informació sobre els seus drets i obligacions envers els consumidors i usuaris.
-
Col·laboració amb els Serveis d'atenció al client d'empreses en prevenció de problemàtiques que puguin sorgir.Cooperació amb els agents econòmics en benefici de les persones consumidores i usuaris.
A qui s'adreça
-
Ciutadania en general.
-
Establiments comercials.
-
Associacions i col·lectius de risc.
-
Centres educatius, IES i AMPES.
-
Usuaris de Serveis Socials Bàsics.
Com s'hi pot accedir
Com tramitar-ho
Presencialment a l'OAC.
Telemàticament a través de la Seu electrònica.
Quan es pot demanar
Durant tot l'any.
Preu del servei
Gratuït.
Documents que cal aportar
-
En cas de demanar informació, la màxima documentació vinculada amb l'àmbit de consulta.
-
En cas de reclamació, queixa o denúncia.
-
Reclamació/Queixa/Denúncia presentada prèviament a l'empresa. Han d'haver passat 30 dies des que s'hagi interposat la reclamació o bé l'empresa n'ha d'haver donat resposta per escrit.
-
Certificat de correus, full de reclamació segellat o comprovant de l'enviament de la reclamació.
-
Resposta de l'empresa, si n'hi hagués.
-
DNI, NIE o passaport.
-
Si la persona que interposa la reclamació no és la titular de la factura o servei a reclamar, cal aportar una autorització signada "(Apoderament concret)" i fotocòpia del DNI del titular i de l'autoritzat.
-
Full de reclamació / queixa / denúncia emplenat.
-
Qualsevol altra documentació que acrediti la reclamació (factures, contractes, bitllets d'avió...).
Els establiments o professionals que requereixin el servei de l’OMIC, han d’adreçar-se a la CAMBRA DE COMERÇ DE BARCELONA, carrer de Laureà Miró núm. 350, CP 08980 de Sant Feliu de Llobregat.
-
Telèfon 93 666 48 09.
-
Adreça de correu electrònic [email protected]