Tanca
Atenció Ciutadana 21 de maig de 2024

L’Ajuntament edita una guia per acompanyar les entitats en la presentació telemàtica de subvencions

El document, elaborat des de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania, vol millorar la gestió telemàtica dels ajuts municipals i donar continuïtat a les sessions de capacitació digital realitzades el primer trimestre de l’any amb les entitats. Paral·lelament, també s’ha editat un vídeo informatiu per donar suport, de forma dinàmica, al procés de sol·licitud de subvencions

L’Àrea de Drets Socials i Ciutadania de l’Ajuntament d’Esparreguera ha editat una Guia d’Acompanyament a la presentació telemàtica de subvencions adreçada a les entitats municipals que poden optar als ajuts de concurrència competitiva en matèria de foment d’activitats de cicles de vida, cultura, educació, esports, igualtat i diversitat, promoció econòmica i serveis socials. El document, que ja s’ha fet arribar digitalment a les associacions, pretén ser un instrument facilitador de la relació electrònica amb l’administració local, acompanyant a les entitats en els passos a fer durant totes les fases del procés de gestió de subvencions. Així mateix, el consistori també ha editat un vídeo, que ja es pot trobar al canal de Youtube de l’Ajuntament, que dona suport al procés de sol·licitud de subvencions de forma resumida i dinàmica. Aquestes accions tenen el propòsit de seguir treballant en la millora de la gestió telemàtica de les subvencions municipals, després de les sessions de capacitació digital realitzades el primer trimestre de l’any amb les entitats municipals.

Actualment les bases de les diferents línies d’ajuts de concurrència competitiva vinculades a l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania es troben en fase de fiscalització i és previst que, en els propers quinze dies, es publiquin i s’iniciï el termini per a sol·licitar-les. El coordinador de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania i regidor de Cultura, Juan Jurado, ha apuntat que “les dues noves eines que posem avui a l’abast de les entitats i associacions del municipi, la guia i la càpsula informativa, donen continuïtat a les formacions específiques en gestió d’associacions i sol·licitud de subvencions que vam impulsar a principis d’any per a donar resposta a la demanda realitzada per diverses entitats, en el si del Comissionat de Cultura” i tenen per objectiu “millorar l’acompanyament que tècnicament ja venim oferint a les entitats en els tràmits de sol·licitud de subvencions municipals”.

La Guia d’Acompanyament a la presentació telemàtica de subvencions explica, de forma visual, gràfica i detallada, els passos a seguir en les tres fases de la tramitació: sol·licitud, acceptació i justificació. En aquest sentit, el document indica els passos a seguir en cada fase, com ara com consultar informació i descarregar documents, com elaborar la memòria de l’activitat, com emplenar els formularis o com elaborar el compte justificatiu, entre d’altres. Paral·lelament, també s’ha editat una càpsula informativa que explicar com sol·licitar subvencions a l’Ajuntament d’Esparreguera en format videotutorial, explicant-ho detalladament a través d’un vídeo que exemplifica els diferents passos i accions a seguir. A banda d’aquest vídeo sobre el procés de sol·licitud, el consistori té previst també editar altres càpsules informatives sobre les altres fases de la gestió de subvencions.

Aquest 2024, l’Ajuntament preveu destinar 251.000 euros en subvencions a associacions i entitats del municipi, segons es va aprovar en el Pla Estratègic de Subvencions 2024-2027. El 16 de gener es va dur a terme una sessió informativa, a les instal·lacions del TOCC, per presentar a les entitats el pla estratègic i explicar els canvis en les bases de les subvencions de concurrència competitiva, a la qual van assistir més d’una setantena de persones de 43 entitats diferents. Les noves bases, aprovades en el Ple municipal del mes de febrer, incorporen alguns canvis, com un nou sistema de valoració de les sol·licituds, que divideix la puntuació a parts iguals amb 50 punts de valoració de l’entitat, i en aquest punt s’introdueixen criteris com la igualtat de gènere, la cohesió social o la inclusió social; i 50 punts per la valoració de l’activitat per a la qual es demana l’ajut, amb un sistema de puntuació de les activitats individualitzat. També s’introdueix una autovaloració de les entitats amb una declaració responsable per agilitzar la tramitació i s’han simplificat considerablement els formularis per a la tramitació. “La gran notícia però, és el pagament avançat del 50% per bestreta en el moment de la justificació”, ha subratllat Jurado.

Paral·lelament, per acompanyar a les entitats en la presentació de sol·licituds, l’Ajuntament ha realitzat durant el primer trimestre de l’any formacions gratuïtes adreçades a entitats i associacions del municipi per a capacitar-les en els àmbits de l’administració electrònica i la gestió de l’entitat. Concretament es va oferir la formació “La relació electrònica amb l’Ajuntament i altres administracions”, que constava de dues sessions, “Eines bàsiques d’administració electrònica per entitats” i “Tramitació electrònica amb l’Ajuntament d’Esparreguera i altres administracions” i una segona formació sobre “Actualització jurídica per a entitats”. Les dues formacions tenien l’objectiu de millorar el coneixement sobre l’administració electrònica i dotar d’eines a les entitats de la vila per a poder accedir a les subvencions municipals.