Esparreguera ha registrat 123 accidents de trànsit en vies urbanes durant el 2021, un 16% més que durant el 2020. Els accidents amb víctimes s’han mantingut en 32, el mateix nombre que l’any anterior, i les víctimes lleus s’han incrementat un 15%, i han passat de les 38 registrades el 2020 a les 44 del 2021. Tot i això, les víctimes greus han disminuït de 2 a 1 i, com en els darrers anys, no s’ha registrat cap víctima mortal. Pel que fa a les denúncies de mobilitat, la Policia Local n’han interposat un total de 1.780 per causes vinculades a l’estacionament, un 55% més que el 2020, i 533 relacionades amb la circulació, un 35% més que l’any passat. Així mateix, també s’han incrementat notablement les activitats de prevenció i control, s’han realitzat 117 controls de trànsit planificats, davant dels 21 que es van fer el 2020, i 428 proves d’alcoholèmia, mentre que fa dos anys només se’n va fer 151.
En referència als accidents de trànsit, l’inspector en cap de la Policia Local d’Esparreguera, Josep Sánchez, ha subratllat que “les víctimes greus s’han reduït i no hi ha víctimes mortals en les vies urbanes, que són les de competència de la policia local, per la qual cosa podem dir que la gravetat de l’accidentalitat està bastant continguda”. Pel que fa al tipus d’accident, les causes són molt similars a les de l’any anterior, i es mantenen en les tres primeres posicions el fregament o col·lisió lateral (24%), el xoc contra objecte (24%) i l’encalç (23%). En referència a la seva localització dins del terme municipal, el centre de la vila, amb 36 accidents registrats, i les avingudes de Francesc Macià i de Francesc Marimon, amb 20, són les zones que concentren més accidentalitat. Les segueix el Barri Font, amb 13, i La Plana i el Castell, amb 10 accidents a cada barri. El 2021 també es van incrementar els atropellaments de vianants, que van passar de 2 a 7, i van ser causats per no respectar la prioritat de pas o per falta d’atenció de la persona conductora.
L’inspector en cap de la Policia Local d’Esparreguera ha subratllat que “el 2020 va ser un any de confinament, en el que es van aplicar moltes restriccions de mobilitat per a frenar la pandèmia i, per tant, va baixar l’activitat i les afectacions de trànsit. En canvi, el 2021, tot i que també hi ha hagut limitacions, aquestes han estat molt menys restrictives, i s’ha notat en l’augment de mobilitat respecte l’any anterior”. Durant el 2020, a més, els agents locals van centrar la seva activitat en el control del compliment de les mesures sanitàries, mentre que l’any passat ja vam poder recuperar la seva activitat habitual, que, a més, es va veure reforçada amb la incorporació d’un caporal i tres nous agents. Així durant el 2020 es van fer 21 controls de trànsit planificats i de seguretat passiva, mentre que l’any passats aquests van arribar fins a la xifra de 117. El mateix passa amb les proves d’alcoholèmia, que han passat de 151 a 428, o els serveis de protecció escolar, que han passat de 1.202 a 2.318.
Pel que fa a les dades de denúncies, l’any passat se’n van interposar 1.780 per causes de mobilitat estàtica, majoritàriament per estacionaments en guals, reserves i zones de càrrega i descarrega, així com en voreres i espais de vianants. També se’n van registrar 533 de dinàmiques, 96 de les quals per excés de velocitat, 98 per alcoholèmies i 32 per l’ús del telèfon mòbil. Així mateix, es van interposar 141 denúncies per matèries competència del Servei Català de Trànsit, vinculades al permís de conduir, l’assegurança del vehicles o la ITV.
Comparteix aquest contingut