Tanca
Atenció Ciutadana Urbanisme 5 d’octubre de 2022

En marxa el nou servei de cita prèvia per a visites presencials de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat

S’hi pot accedir a través de la web citaprevia.esparreguera.cat, des de la qual la ciutadania pot escollir dia i hora per a realitzar visites amb els arquitectes i enginyers municipals per a expedients, tràmits i consultes vinculades a urbanisme, noves activitats i llicències ambientals. Aquest nou sistema de cues se suma als ja existents per a l’OAC, Promoció Econòmica, Serveis Socials i Convivència

L’Ajuntament d’Esparreguera ha posat en marxa avui el nou servei de cita prèvia de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat per a realitzar presencialment visites amb arquitectes, enginyers i arquitectes tècnics municipals. Les consultes que s’atendran seran les vinculades a expedients en tràmit de comunicacions prèvies, de guals, de llicències urbanístiques d’obres i de llicències ambientals, consultes sobre la instal·lació de noves activitats i consultes sobre normativa urbanística municipal. Les cites s’oferiran els dimecres en horari de 9 del matí a 2.30 del migdia i es realitzaran a la sala de reunions de Can Pasqual, al carrer Cavallers número 26. Aquest nou sistema de cues està disponible a través del web citaprevia.esparreguera.cat i permet a la ciutadania tenir autonomia per a escollir el dia i l’hora d’atenció i consultar la cita demanada o anul·lar-la. Aquest servei se suma a les cites prèvies que ja existeixen per a realitzar visites a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i a l’Oficina d’Atenció al Consumidor (OMIC), per demanar assistència per a l’obtenció de certificats digitals, per als serveis de primera acollida i d’assessorament jurídic en estrangeria i per a rebre informació de Serveis Socials.

Des de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat indiquen que l’objectiu d’aquest nou servei és “fer una atenció més personal i directa a la ciutadania”, organitzar les peticions que abans arribaven a través de diversos canals i anticipar-se en la resposta, ja que, al fer reserva prèvia, el personal tècnic podrà consultar abans la informació o l’expedient sobre el qual la persona interessada vol preguntar. A través de la plataforma web s’obriran visites a dues o tres setmanes vista i les cites disponibles es tancaran amb 48 hores d’antelació, és a dir, els dilluns es tancaran les cites pel dimecres de la mateixa setmana. Tot i que no cal registrar-se prèviament, per a sol·licitar cita cal introduir obligatòriament els camps de nom i cognoms, NIF, CIF o passaport i correu electrònic; mentre que per a consultar-la o anul·lar-la només caldrà indicar el DNI. Un cop sol·licitada, el sistema envia un correu de confirmació de la cita, també permet habilitar avisos i anul·lar la cita directament des del propi web.

El servei de cita prèvia representa un pas més en el desplegament de l’administració electrònica que està fent l’Ajuntament d’Esparreguera. Aquest sistema va començar el març de 2021 per a realitzar tràmits presencials a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i a la Unitat d’Atenció Transversal (UAT), una oficina que es va posar en marxa per donar resposta al volum de tramitació generada per la pandèmia. Uns mesos més tard s’hi va afegir Serveis Socials, que ofereixen la cita prèvia per a rebre informació, recollir documentació o sol·licitar informes. El passat mes de març es va posar en marxa també el sistema de cues per a Promoció Econòmica, per realitzar presencialment visites a l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OMIC) i també per a l’assistència per a l’obtenció de certificats digitals i documentació d’altres administracions; així com la cita prèvia per als serveis de primera acollida i d’assessorament jurídic en estrangeria que ofereix la regidoria de Convivència. Ara s’hi suma l’Àrea de Territori i Sostenibilitat i és previst que, més endavant, s’hi puguin afegir també altres serveis municipals.