Tanca
Convivència Promoció Econòmica 4 de març de 2022

En marxa nous serveis de cita prèvia per a Promoció Econòmica i Convivència

S’hi pot accedir a través de la web citaprevia.esparreguera.cat, des de la qual la ciutadania pot escollir dia i hora per a realitzar visites a l'Oficina d’Atenció al Consumidor (OMIC), assistència per a l’obtenció de certificats digitals i, properament, també per als serveis de primera acollida i d’assessorament jurídic en estrangeria

L’Ajuntament d’Esparreguera ha posat en marxa aquesta setmana un nou servei de cita prèvia de Promoció Econòmica per a realitzar presencialment visites a l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OMIC) i també per a l’assistència per a l’obtenció de certificats digitals i documentació d’altres administracions. Així mateix, la propera setmana és previst que també entri en funcionament la cita prèvia per als serveis de primera acollida i d’assessorament jurídic en estrangeria que ofereix la regidoria d’Igualtat i Diversitat. Aquests nous sistemes de cues, que estan disponible a través del web citaprevia.esparreguera.cat, s’afegeixen als que ja s’oferien per a realitzar tràmits presencials a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i per a rebre informació, recollir documentació o sol·licitar informes de Serveis Socials. La web permet a la ciutadania tenir autonomia per a escollir el dia i l’hora d’atenció i consultar la cita demanada o anul·lar-la. Per accedir-hi no cal registrar-se i la cita es pot demanar en funció del servei i el tipus de tràmit a realitzar.

L'alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha explicat que “el fet d’anar afegint nous serveis i tràmits a aquest sistema de cita prèvia és un pas més en el desplegament de l’administració electrònica que està fent l’Ajuntament d’Esparreguera”. Rivas també ha subratllat que aquest sistema “permet facilitar a la ciutadania la relació amb l’administració, ja que li dona autonomia per a escollir la data i hora que millor s’ajusti a les seves necessitats, i també, a nivell intern, ens permet organitzar i distribuir les càrregues de feina dels serveis d’atenció a la ciutadania i prendre decisions en funció de la demanda, com reforçar franges horàries determinades o atencions segons els tràmits més demandats”. Tot i que no cal registrar-se prèviament, per a sol·licitar cita cal introduir obligatòriament els camps de nom i cognoms, NIF, CIF o passaport i correu electrònic; mentre que per a consultar-la o anul·lar-la només caldrà indicar el DNI. Un cop sol·licitada, el sistema envia un correu de confirmació de la cita, també permet habilitar avisos i anul·lar la cita directament des del propi web.

En referència als nous serveis que s'han afegit aquesta setmana, la cua de cita prèvia de l’Oficina de Promoció Econòmica permet sol·licitar assistència per a obtenir certificats digitals, com la cl@ve permanente, en horari de dilluns i dimecres de 9 del matí a 1 del migdia en franges d’una hora. També assistència per a obtenir documentació d’altres administracions (SOC, SEPE, INSS, AEAT, etc.), com ara el certificat integrat del SOC, la renovació de l’atur (DARDO), l’informe de vida laboral, el certificat integrat de prestacions socials públiques o el certificat de delictes de sexuals. Aquest servei es presta dilluns i dimecres de 9 del matí a 1 del migdia en franges de 45 minuts. Així mateix també es pot demanar una primera visita a l’Oficina d’Atenció al Consumidor, que atén presencialment els dimarts de 4.30 a 6 de la tarda en franges de 30 minuts, i telefònicament els dimecres de 9 del matí a 1.30 del migdia, també en franges de 30 minuts.

Properament també es posarà en funcionament la cua de cita prèvia d’Igualtat i Diversitat, que permetrà demanar visita pel servei de primera acollida, informació i orientació, que atén tots els dimecres de 9 del matí a 2 del migdia en franges d’una hora. I també pel d’assessorament jurídic en estrangeria que atén el quart dijous de cada mes de 10 del matí a 1.30 del migdia en franges de 30 minuts.