Tanca
Atenció Ciutadana 1 de març de 2021

L’Ajuntament posa en marxa un nou servei de cita prèvia per a l’OAC i la UAT

El nou servei ja està disponible a través del web citaprevia.esparreguera.cat i permet a la ciutadania escollir dia i hora per a realitzar tràmits de manera presencial. Paral·lelament, avui també ha entrat en funcionament la nova seu electrònica de l'Ajuntament d'Esparreguera, que conviurà amb l’antiga seu fins que s’acabi de traspassar tota la informació

L’Ajuntament ha posat avui en marxa un nou servei de cita prèvia per a realitzar tràmits presencials tant a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) com a la Unitat d’Atenció Transversal (UAT). Aquest nou sistema, que ja està disponible a través del web citaprevia.esparreguera.cat, permet a la ciutadania tenir autonomia per a escollir el dia i l’hora d’atenció i consultar la cita demanada o anul·lar-la. Per accedir a aquest nou servei no cal registrar-se, la cita es pot demanar en funció de la seu municipal a la que es vol accedir o segons el tipus de tràmit a realitzar, i també ofereix la possibilitat de rebre recordatoris. Aquest nou sistema d’organització de cites garanteix, a més, que les seus municipals compleixin, en tot moment, amb l’aforament i la distància de seguretat i permet organitzar i distribuir les càrregues de feina als serveis d’atenció a la ciutadania. Així mateix, el consistori també ha engegat avui la nova seu electrònica municipal, un nou portal web amb un nivell superior de seguretat on la ciutadania pot realitzar consultes, registres i tràmits de manera telemàtica.

Fins ara, per demanar cita prèvia tant a l’OAC com a la UAT calia fer-ho enviant un missatge de correu electrònic, un WhatsApp o bé trucant per telèfon. A partir d’avui però, totes aquelles persones que hagin de realitzar un tràmit de manera presencial a qualsevol de les dues oficines municipals hauran de demanar cita prèvia a citaprevia.esparreguera.cat. A través d’aquest nou servei la ciutadania podrà triar dia i hora entre els disponibles segons el tràmit que vulgui realitzar, rebrà un correu de confirmació de la cita sol·licitada i, a més, podrà anul·lar la cita directament des del propi web. A més, en funció del tràmit que s’hagi especificat, indica a quina seu cal adreçar-se i enllaça amb la seu electrònica per donar informació addicional sobre la documentació que caldrà aportar per a realitzar-lo. El nou sistema també permet habilitar avisos, que es rebran 15 hores abans de l’hora reservada per correu electrònic o sms. Tot i que no cal registrar-se prèviament, per a sol·licitar cita cal introduir obligatòriament els camps de nom i cognoms, NIF, CIF o passaport i correu electrònic; mentre que per a consultar-la o anul·lar-la només caldrà indicar el DNI.

Aquest nou sistema informàtic de gestió de cita prèvia "permetrà centralitzar i automatitzar el registre de tràmits que es duen a terme presencialment a les seus municipals i disposar d’estadístiques reals per analitzar dades i prendre decisions en funció de la demanda, com reforçar franges horàries determinades o atencions segons els tràmits més demandats", segons ha explicat el Cap de Sistemes d'Informació de l'Ajuntament d'Esparreguera, Joan Córdoba. Més endavant, aquest servei permetrà que la ciutadania pugui veure el seu torn a través de l’aplicació Ubime, sense necessitat d’estar esperant a l’oficina. L'alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas, ha subratllat que aquest nou sistema de cita prèvia “és un pas més en el desplegament de l’administració electrònica que està fent l’Ajuntament d’Esparreguera, on estem encarant diverses modificacions tecnològiques per adaptar-nos a la nova normativa i modernitzar des de la web municipal a tots els serveis que s’hi desprenen, com són la tramitació o el sistema de cues”.

El nou servei de cita prèvia està únicament actiu per a demanar cita prèvia per realitzar tràmits presencials a l’OAC i a la UAT. Tot i això, se segueix prioritzant la realització de ràmits per via telemàtica, a través de la seu electrònica, i totes aquelles consultes o peticions d’informació que no impliquin la realització d’un tràmit, se seguiran fent a través de telèfon i correu electrònic. Per contactar amb l’OAC, el telèfon és el 93 777 10 00 o bé 93 777 18 01, també es pot enviar un WhatsApp al 677 500 192 o un correu electrònic a [email protected]. En el cas de la UAT, que ofereix informació i suport en la tramitació d’expedients derivats de l’impacte de la Covid-19 i està ubicada al carrer de l’Hospital, 9, s’hi pot contactar a través del telèfon 93 777 60 36 o per WhatsApp 667 99 42 68.

Nova seu electrònica de l'Ajuntament d'Esparreguera

Paral·lelament, l’Ajuntament ha posat avui en marxa la nova seu electrònica municipal, a la que es pot accedir a través de la pàgina web seu.esparreguera.cat. Es tracta d’un punt d’accés que el consistori posa a disposició de la ciutadania i de les empreses per a realitzar les gestions públiques de manera telemàtica i amb la màxima seguretat. La nova seu s’adapta a la normativa vigent permetent obtenir còpies certificades i autenticades de les publicacions realitzades. Tot i això, el nou sistema conviurà amb l’antiga seu fins que s’acabi de traspassar tota la informació. Actualment, els tràmits que ja es poden fer des de la nova seu són certificats electrònics, factura electrònica per a empreses, notificació electrònica i subvencions així mateix es poden consultar els dies inhàbils, la normativa i documentació de rellevància jurídica i el pressupost municipal.