Esparreguera comptarà el proper curs 2022-2023 amb una nova oferta dins dels estudis de formació professional, el Pla de Transició al Treball (PTT) d’Auxiliar d’activitats d’oficina i en serveis administratius generals, organitzat pel Departament d’Educació i l’Ajuntament d’Esparreguera. Es tracta d’una formació adreçada a joves d’entre 16 i 21 anys que no han finalitzat l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), té una durada d'un curs acadèmic i es basa en aprenentatges vivencials i vinculats amb l’entorn proper i inclou també pràctiques en empreses. Aquesta nova oferta formativa tindrà com a centre de referència l’INS El Castell, però s’impartirà a les instal·lacions municipals del Centre Dual. El període de preinscripció comença dilluns que ve, 2 de maig, i finalitzarà el divendres 13 de maig. Les sol·licituds per cursar aquest PTT, que té una oferta inicial de 15 places, s’han de formalitzar de manera presencial al mateix institut.
El regidor d’Educació Juan Jurado, ha explicat que “el nou PTT neix del treball de coordinació entre l’Ajuntament i el Departament d’Educació i de mesos de reunió per a concretar aquesta nova oferta formativa al municipi”. “La demanda de formació professional és una reivindicació històrica d’Esparreguera i ha estat un dels temes clau de treball de la regidoria que, poc a poc, va donant fruit, ja que en quatre anys hem aconseguit primer el Programa de Formació i Inserció d’Auxiliar de Muntatge i Manteniment d’Equips Informàtics, que va començar el 2019, després el cicle formatiu de grau superior de Tècniques d’actuació teatral, que es va iniciar el 2020 i ara, pel curs que ve, comptarem amb aquesta nova oferta en l’àmbit de l’administració i la gestió”, ha afirmat Juan Jurado. El regidor ha subratllat, a més, que “seguirem treballant per a poder incorporar, de cara a l’any que ve, un nova formació professional relacionada amb l’àmbit de l’artesania vinculada al municipi”.
Els Plans de Transició al Treball són una de les modalitats dels Programes de Formació i Inserció (PFI) i estan organitzats en col·laboració entre el Departament d'Ensenyament i les administracions locals. Es tracta d’estudis voluntaris amb una durada de 1.000 hores, en els quals els i les alumnes reben un acompanyament i una tutorització essencial per a l'assoliment dels objectius del programa. El curs d’Auxiliar d’activitats d'oficina i en serveis administratius generals consta de diferents mòduls de formació bàsica i professional, que inclouen tècniques administratives bàsiques, arxiu i comunicació, ofimàtica, formació en centres de treball, formació bàsica en prevenció de riscos laborals, estratègies i eines de comunicació, entorn social i territorial, estratègies i eines matemàtiques i incorporació al món professional. La superació d'aquest programa comporta l’obtenció d’un certificat acadèmic i professional.
El curs facilita la continuïtat formativa dins de la formació professional i l’aprenentatge de les competències transversals i professionals necessàries per al món del treball. “El PTI es planteja no només com una eina de formació professional, sinó també com una eina de lluita contra el fracàs i l’abandonament escolar i de reinserció al món educatiu, ja que es busca que hi hagi una vinculació posterior que impulsi a l’alumnat a accedir a formació post obligatòria, i, fins i tot, com una eina d’acompanyament socioeducatiu”, ha explicat el regidor d’Educació. Juan Jurado ha apuntat que “el curs que ve serà el primer i serà una prova pilot, però la intenció és que el PTI tingui continuïtat al municipi”. Tot i que la formació estarà adscrita al centre d’educació secundària El Castell, les classes es realitzaran a les instal·lacions del Centre Dual. En aquest sentit, el regidor ha assegurat que “optimitzarem l’espai per donar cabuda a aquesta formació, de manera que al matí s’hi faran classes i a la tarda seguirà sent un espai disponible per a l’ús de l’Associació de Pensionistes i Jubilats”.
Comparteix aquest contingut